Com gairebé cada tercer dilluns de mes, aquest passat dilluns vam tenir
ple al nostre consistori. Res de nou sota el cel de Farners continuem
gestionant recursos que nosaltres mateixos hem fet minvar al llarg dels anys
amb la premissa que “per fer obres ens hem d’endeutar” i que fer obres és la
màxima empresa que pot desenvolupar un ajuntament.
Diferim en el concepte d’obres. El nostre grup municipal pensa que les
obres, a vegades, són intangibles, fer obres significa dotar al poble de
recursos per afavorir l’autogestió de les seves pròpies necessitats, no
neccesàriament hem de rebentar carrers o crear nous espais que estiguin
infrautilitzats.
Però com diu la dita “on hi ha patró, no mana mariner” continuem amb l’ordre
del dia.
1)
El primer punt a tractar va ser la pròrroga de la vigència del
contracte de recollida, transport i abocament de residus, neteja viària i
gestió de la deixalleria municipal.
D’acord, però insistim en el tema de
començar amb la vertebració del projecte porta a porta, estem a mitjan
legislatura i no avancem. L’equip de govern insisteix en el fet que està
estudiant el tema i que l’opció què més els hi agrada és la de la cessió del
servei al Consell Comarcal de la Selva mitjançant l’empresa NORA. En aquest
punt tornem a diferir i a expressar el nostre convenciment que una empresa
pública ho gestionaria millor. Vist tot el que estem veient del Cas Manga,
volem regalar les escombraries?
S’aprova
per unanimitat.
2)
El segon punt a tractar va ser la determinació de les festes locals per a
l’any 2018.
D’acord.
S’aprova
per unanimitat.
3)
El tercer punt a tractar va ser declarar
desert el procediment obert per
l’alienació de cinc places d’estacionament i dos trasters.
D’acord. Nosaltres entenem que, com ja vam
manifestar en el seu dia, no s’han de vendre, en tot cas llogar-los.
S’aprova
per unanimitat.
4)
El quart punt a tractar va ser l’Aprovació compte
general exercici 2016.
Abstenció, pel pressupost ens vam abstenir. No
són els nostres pressupostos!!!
S’aprova
amb 16 vots a favor: ERC, MES, PdeCAT i PSC i una abstenció CUP.
5)
El cinquè punt a tractar va ser donar compte al Ple de la resolució de
presidència de l’Organisme Autònom Residència Geriàtrica Sant Salvador d’Horta
d’aprovació de l’expedient de modificació de crèdits número 1/2017.
D’acord. És per adequació a la normativa
elèctrica.
S’aprova
per unanimitat.
6)
El sisè punt a tractar va ser la proposta conjunta dels grups
municipals per a una ciutat desmilitaritzada.
D’acord. Qualsevol iniciativa en aquest sentit
ens sembla molt positiva, la nostra aposta és per una república sense exèrcit o
sigui que entenem que en la nova república que volem desenvolupar demanarem que
no hi hagi exèrcit.
S’aprova
amb 16 vots a favor: ERC, MES, PdeCAT i CUP i una abstenció PSC.
Preguntes al ple:
-
La gerència regional del cadastre ha començat a enviar les
notificacions de la regularització cadastral.
Aquest tema està delegat al CC de la Selva, quina mena de control
exerceixen els tècnics de l’ajuntament sobre la gestió?
Resposta: se suposa que estan en contacte
constant, sense concretar. No saben com es gestionarà el tema, hi ha molts
errors en les comunicacions però la gent ha de pagar 60 € per començar a
gestionar el seu requeriment, si és un error els tornaran el dipòsit.
-
Tema aigua, la riera està seca, com ho tenim? Quan s’han fet
les últimes anàlisis de qualitat de l’aigua de l’aqüífer de la riera i quan es
faran públics? Com ho tenim? Índex de clor?
Resposta: les dades estaran penjades a la
pàgina web d’Aigües Colomenques. S’ha deixat anar aigua del Pasteral, de moment
és gratuït .
-
Rebem informes de valoració de les actuacions que gestionen
recursos públics per cessió?
Resposta: la mateixa, AC cada 3 mesos en la
Junta Directiva
-
Reglament d’estalvi d’aigua aprovat el ple d’abril.
Resposta: estem treballant. (?)
-
Pressupostos participatius, queixes dels participants per
l’horari, no és adient per la gent que treballa.
Resposta: És preveu una sessió llarga i per
això s’ha convocat a aquesta hora.
-
Can Malladó: Els gats i les menjadores, molta brutícia.
Resposta: Els afectats han d’interposar
denúncies.
-
Zona blava: moltes queixes
dels veïns per la forma com se senten tractats per les persones que gestionen les multes, etc.
Resposta: S’ha de veure, a vegades la gent és
molt impacient i no és suficientment educada, en aquest punt una altra regidora
afirma que a ella també el personal de GIROPACK l’ha tractada molt malament. Ho
comentaran amb l’empresa.
-
Pla d’igualtat, com ho tenim?
Resposta: Estan treballant però tenen a la
tècnica de vacances.
Decrets
d’alcaldia:
Decret 849 – 01.06.2017: 17520 € + IVA, aquest és el cost d’un projecte
de reforma dels carrers de la Creu i Castanyet!!!
Decret 1029 – 06.07.2017: 24689,60 € aquest és el preu
de les reformes de efectuar a l’Escola d’Adults.
Decret 1056 – 12.07.2017: 3053,94 € aquest és el preu que ens cobra el Consell
Comarcal de La Selva per editar uns tríptics pel servei de gestió tributària.
Tornem a insistir sobre la gestió directa de l’Ajuntament!!!
Decret 1058 – 13.07.2017: 12526,84 € aquest és el preu
d’un projecte nou per a la modificació de la planta baixa com a Oficina d’Atenció
al Ciutadà. En el passat ple el projecte per un valor de més de 95.000 € va ser
votat en contra per tota l’oposició i en ser un govern en minoria va quedar
descartat.
En
aquest punt vam tenir molta discussió: no cal un local de luxe quan l’atenció
al ciutadà no ho és. Posem com a exemple el cas de l’IBI: hi ha molta gent que
ha demanat tots els permisos legals per fer obres a casa seva però que ningú
els va informar que també havien d’anar al Cadastre a notificar possibles
modificacions dels plànols originals.
Per
finalitzar, el ple no es va poder emetre totalment per streaming perquè va
fallar la connexió a internet, ni tampoc es pot veure la totalitat en la web perquè
tampoc es va poder gravar, els micros no funcionen bé... en definitiva ens acomiadem
fins al setembre!!!
Bon
estiu, esperem que siguin poques les nits tropicals, que la pluja ens refresqui
i que empleni els nostres pous!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada