Primer punt,
Aprovació de l'acta anterior.
D’acord.
Segon punt, Determinació
festes locals 2019.
-
Dimarts
23 d’abril (Festa del Cor)
-
Dimarts
24 de setembre (Festa Major)
El nostre grup municipal vota
en contra perquè el 24 de setembre cau en dimarts el 2019 i pensem que cal
repensar les dates de les festes prenen en consideració la conciliació familiar
i la comoditat de la ciutadania. Hem fet un exercici i hem parlat amb algunes
entitats de les quals participen en la Festa major i ens han comentat que
preferirien que les festes fossin en divendres o dilluns, potser caldria
repensar la data o obrir un espai per debatre aquest punt una altra vegada.
Votació: A favor del punt: 16 (ERC, PdeCat, MES, PSC)
En
contra: 1
Tercer punt, Ampliació del termini de participació dels membres de la mesa tècnica.
Tercer punt, Ampliació del termini de participació dels membres de la mesa tècnica.
Aprovació per unanimitat.
Quart punt, Ampliar
a un any les funcions del coordinador consells sectorial
Aprovació per unanimitat.
Cinquè punt, Donar
compte al Ple de les liquidacions del pressupost de l’exercici 2017.
Sisè punt, Donar
compte al Ple del Pla pressupostari a mitjà termini 2019-2021.
Setè punt, Aprovació
inicial de la modificació de crèdits 7/2018 del pressupost municipal vigent
El nostre grup municipal
felicita a l’equip de govern i als serveis tècnics per aquesta bona gestió, com
ja és sabut el nostre grup municipal està totalment en contra de l’endeutament
amb els bancs que, entenem, generen una dinàmica molt negativa en la gestió
dels nostres recursos econòmics. Alhora entenem que aquest romanent de crèdit
per despesa general per valor de més de 2.700.000 € podrà ser utilitzada per
cobrir altres despeses que considerem importants i que en propers plens
portarem a debat.
Demanem explicació de dos
punts:
-
S’han
equivocat en nomenar un expedient de crèdit, l’han posat el mateix 7/2018
-
En
el pla pressupostari que acaben de donar-nos compte han posat com a ingressos
financers 619.486 €, dada incorrecta tenint en compte que no demanarem crèdit!
Vuitè punt,
Aprovació
del Pla de prevenció d’incendis forestals.
Demanem explicació de dos
punts: després de la lectura del pla no hem sabut trobar
actuacions en el sentit de neteja de boscos, també ens crida l’atenció
que de gestió pública tenim 16 ha del municipi i 83 ha d’una sola finca
privada, cap comentari del regidor de medi ambient? Cap.
Preu del ple, aprox. 8300 €,
la diputació paga un 70%.
Novè punt, Informe
d’alcaldia. Res de nou.
Desè punt, Precs,
preguntes i control als òrgans de govern.
-
Què
han de fer les ciutadanes per recuperar els imports pagats en concepte de
multes per aparcament en zones blaves i matrícula incorrecta?
Ens
remetem al darrer ple i a l’informe de secretaria on consta que s’ha de
modificar l’Ordenança municipal de circulació i llegim el decret d’alcaldia on
es manifesta que ja a un ciutadà se li ha anul·lat i deixat sense efecte la
denúncia per matrícula incorrecta.
La
resposta de l’alcalde és que s’han de fer les al·legacions al Consell Comarcal,
l’ordenança es modificarà en el període d’exposició pública.
Parlant
de les zones blaves agraïm al regidor que ens hagi enviat el resum de la Zona
Blava de Farners i el primer que ens ha cridat l’atenció és el cànon que paga
l’empresa. Quines tasques desenvolupa l’ajuntament per rebre aquest cànon? El
concessionari el paga per l’ocupació d’un espai públic.
A la
pregunta perquè no s’utilitza el cànon que paga MIFAS per l’ocupació d’un espai
públic, la resposta és que tot queda reflectit en el pressupost municipal,
temes controvertits que hem de continuar demanant explicacions.
A la
resposta que s’ha baixat l’ingrés per la mitja hora gratuïta responem que ja
vam pujar l’hora posterior i ens neguen que sigui d’aquesta forma. Queda
pendent pel pròxim ple.
-
Decret
263, 21.02.2018, paguem 2.409,58 € en concepte de costes... què és?
Resposta:
No ho saben, pròxim ple.
-
Expedients
de modificació de crèdits: perquè se’ns informi d’alguns i d’altres no?
Resposta:
alguns sí i d’altres ho fem amb els decrets que diu l’alcalde que ha firmat.
Explicació
confusa, en realitat no ho saben.
-
Pressupost
del nou pou: 600.000 € i a més a més hem de pagar 21.600 € + IVA: l’enginyer
municipal ha informat que abans de l’execució d’aquesta actuació és
imprescindible comprovar la idoneïtat de la proposta de la memòria valorada a
través d’un sondeig amb perforació del terreny en la ubicació escollida i
aforament per calcular la capacitat d’extracció.
Resposta:
Sí,, tot això s’ha de pagar extra.
Com
sempre mai sabem exactament el cost de les obres que fem
-
Encarreguem
al Consell Comarcal de la Selva la redacció de l’informe de seguiment bianual
del PAES, per un import de 699,88 €, per què?
Resposta:
Perquè sempre s’ha fet així, s’ha de revisar el pla del pacte d’alcaldes per
saber si ho estem fent bé i no tenim prou tècnics per fer aquesta comprovació.
-
No
hem tingut resposta a dues instàncies presentades:
Fibrociment,
19 de febrer de 2018.
Multes
zones blaves, matrícules incorrectes, 19 de febrer de 2018.
-
Informacions:
22 de
març a les 7 de la tarda a la Biblioteca Joan Vinyoli, Taula Rodona: Ser dona avui...
18
d’abril a les 5 de la tarda a la Biblioteca Joan Vinyoli, Taller Educar amb
perspectiva de gènere
26
d’abril a les 7 de la tarda a la Biblioteca Joan Vinyoli, pel·lícula Comando
Dixan.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada