Resum del ple
1. Aprovació acta ple anterior
Res a comentar.
2. Ratificació dels plens telemàtica
Potser cal pensar en el retorn a la normalitat dels plens presencials quan fem actes a la sala de plens i a l’auditori.
3. Aprovació inicial Pressupostos participatius
Algunes precisions que cal fer a les bases reguladores:
Art. 2.1 Dotació econòmica: a l’arbitrarietat de l’equip de govern?
L'Ajuntament va aprovar en la moció presentada al ple del 17 d’octubre de 2016, ajornat al 24 d’octubre per una averia elèctrica, una quantitat de 100.000 € destinada als pressupostos participatius. Qualsevol modificació d’aquesta quantitat haurà de ser sotmesa a informació ciutadana i aprovada en plenari municipal:
Text de la moció: Aprovar la inclusió d’una quantitat no inferior als 100.000 € en el pressupost municipal.
En tot cas la voluntat de l'Ajuntament haurà de ser sempre la d'augmentar la quantitat destinada i no es descartaria la possibilitat d’augmentar-la puntualment o destinar-hi diners extres si el projecte aprovat així ho requereix i es considera d'interès pel municipi i la ciutadania, i s'ha d’aprovar en plenari municipal.
Art. 7.3 Estudi de les propostes, què vol dir Social i altres?
Art. 8 Disposició final s’hauria d’afegir un punt 8.2 que digués:
Totes les persones majors de 16 anys empadronades, les entitats i els grups polítics podran presentar propostes de modificació de les bases reguladores, que hauran de ser degudament motivades i explicades en consell de poble i plenari municipal i aprovades al plenari municipal
Intervenció:
Agrair l’esforç del regidor de participació ciutadana, però restem a l’espera de l’aportació que es pugui fer des de l’equip de govern a les propostes que acabem de presentar.
Des de sempre la nostra assemblea local ha proposat que aquest hauria de ser l’inici d’una major implicació de les veïnes i veïns de Farners en la proposta del pressupost general del consistori i entenem que amb aquestes bases reguladores estem donant passes enrere en lloc d’anar desenvolupant eines que apropin la ciutadania al govern real de la ciutat que passa per un disseny col·lectiu del pressupost municipal.
Vot: Abstenció.
4. Aprovació inicial NORA
Intervenció:
Des de que va començar aquest mandat estem demanant al regidor la convocatòria d’un Consell Sectorial de Territori per comentar aquest i altres temes relatius al territori i no hem tingut èxit. Ara se’ns presenta el conveni redactat sense la participació i l’aportació de tot el consistori. Com es sabut el nostre grup municipal aposta per la gestió directa per evitar costos innecessaris als municipis, per la qual cosa nosaltres estudiarem la possibilitat de presentar al·legacions al mateix en els pròxims 20 dies.
Com a prèvia... Al Ple del 29 de desembre de 2020 es va fer l’aprovació inicial del conveni de delegació de competències del servei de gestió de residus i neteja viària de l’Ajuntament de SCF i CC de la Selva: 1.266.681,43 €, i ara que estem aprovant?
I al text del conveni que avui se’ns presenta el demanem algunes aclariments:
Pàgina 6:
· Sisena: comissió mixta tècnica/política de seguiment del conveni, només de l’equip de govern per la part política?
Pàgina 9:
· Novena: termini de 2 anys, prorrogat de forma tàcita si cap de les parts denúncia la seva resolució, no era anual?
· Onzena: es podrà ampliar amb quines noves fórmules de cooperació o col·laboració? Parlem del porta a porta, deixem les coses clares i no parlem amb ambigüitats.
Addenda: Calendari de treball sobre la proposta del porta a porta, reunions per treballar-ho.
I a la memòria justificativa:
Pàgina 2:
· Tercer: explicació del quadre de costos, preu anual entenem.
I en general, la neteja viària i la deixalleria entenem que no estan incloses, qui ho farà? Les gestionarem directament?
Vot: Abstenció.
5. Aprovació del model de control intern en règim...
Que ho torni a explicar perquè objectivitza els informes d’intervenció.
Vot proposat: a favor.
6. Aprovació modificació crèdits 7/2021
Intervenció:
Ara estem aprovant les partides destinades als pressupostos participatius del 2019? Quina barra! També en aquest cas proposaria l’abstenció, estem fartes de tantes modificacions de crèdit sense mencionar la misèria dels diners destinats a la pista d’atletisme, parlarem en el torn de precs i preguntes.
Urbanisme i subvencions.
Vot: Abstenció.
7. Donar compte dels informes de morositat
Proposta d’intervenció:
Preguntar com es calculen els tempos de la morositat... en relació als de major import? Explicar per totes.
8. Correcció d’errades de l’acord de Ple de delegació...
En contra de la urgència.
Intervenció:
Votarem en contra perquè l’acabem de rebre i no tenim tota la informació pertinent.
Vot: En contra.
10. Precs, preguntes...
Temes sense resoldre:
· Menjadors llars d’infants, plecs de condicions, com està?
DECRET D’ALCALDIA 256
Arran de la denúncia pública i instància de la Plataforma RV, l'ajuntament va incoar aquest expedient a Vivers Massaneda, com recull el decret d'alcaldia 256.
Hem vist que Vivers Massaneda està habilitant la parcel·la en qüestió per a la seva activitat i que no ha restaurat el bosc de ribera talat.
Preguntem:
- Si l'ACA ha resolt sobre la restauració de la llera i el bosc de ribera en el tram envaït i talat per Vivers Massaneda, si ho ha posat en coneixement de l'Ajuntament i si podem saber el contingut d'aquesta resolució.
- Si l'Ajuntament ha resolt l'expedient urbanístic a Vivers Massaneda per les obres fetes en aquesta parcel·la sense permís, si podem saber el contingut d'aquesta resolució i si l'Ajuntament ho ha fet públic o té previst de fer-ho i informar-ne a la població, ja que considerem que és un tema d'interès.
TEMA ESTRELLA - COF – Pista d’atletisme
Intervenció:
La proposta que fa el COF per desencallar el tema és la següent:
· Fer una pista de 300 metres de sorra, construïda de tal forma que tingui un petit desnivell per evitar que l’aigua de la pluja no quedi embossada, el manteniment de la pista seria molt econòmic,
· Un lloc per guardar el material (proposta de compra d’un contenidor de segona mà),
· La pista ha de comptar amb una correcta il·luminació,
· La pista ha d’estar prou protegida per evitar el perill que pot suposar la intrusió de vehicles per les persones que estiguin entrenant,
· També per evitar l’aparcament dels cotxes.
· Aquest equipament pot servir per a l’entrenament no només del COF sinó de totes les persones que vulguin desenvolupar aquesta activitat.
Els pressupostos participatius són una eina que es posa a disposició de les veïnes i veïns perquè puguin presentar, escollir i decidir quins són els projectes que desitgen per a la seva ciutat.
Des de la seva primera edició la burocràcia administrativa i la falta de predisposició dels equips de govern ha posat traves al seu desenvolupament, però mai havia estat tan flagrant la seva desídia com en el cas de la pista d’atletisme.
El nostre grup municipal va ser l’impulsor d’aquesta eina i ha treballat per intentar fer-los el més proper a la ciutadania, i no acabem d’entendre la posició del govern de la ciutat, la falta de suport a les decisions que es prenen quan deixen de formar part de la regidoria que ostentes o quan comparteixes amb desgrat un equip de govern.
Tampoc ens sembla adequada la falta d’empatia amb segons quines entitats esportives del poble, no entenem que se’ls faci fora dels espais dedicats a l’activitat esportiva (podeu anar a la pista de futbol de Santa Coloma Residencial, podeu anar a trobar un camp cap a Riudarenes, segons paraules del regidor) i al mateix temps promocionem activitats que destrueixen el medi natural i que són dutes a terme per persones alienes al nostre poble com és el cas de les de BTT.
Demanem a l’equip de govern la revisió de la proposta feta (modificació de crèdits):
- la proposta presentada és la d’una pista de 180 metres quan el mínim hauria de ser d’entre 200 o 300 metres, malgrat que les pistes oficials han de ser:
Una pista oficial, el carrer 1 (l'interior) fa 400 metres cada volta. Hi ha dues rectes paral·leles (d'uns 84 metres) i dues corbes amb el mateix radi cada una (d'uns 36,5m), aquestes mides a vegades poden variar, mantenint la pista simètrica per 2 eixos. Les voltes que fan els corredors són en el sentit contrari de les agulles del rellotge, és a dir, de les dues parts aniran sempre per la de la dreta. A l'inici de la recta hi ha d'haver un espai amb tartan d'uns 3 metres i al final d'uns 17 perquè els atletes no tinguin problemes a l'hora de frenar. A l'interior del carrer 1, per separar la zona de carreres i la d'altres proves, hi ha una vorada d'uns 5 centímetres d'alçada i 5 d'amplada que acostuma a ser metàl·lica. Tot i això també hi ha d'haver una línia blanca que delimiti la zona, i en cas d'haver-se de moure la vorada per la realització de concursos o determinades curses s'haurà de marcar amb cons o banderes (de 20 centímetres d'alçada, com a mínim) el recorregut original de la pista, tanmateix no podran estar a més de 4 metres entre un i l'altre.
Fórmula matemàtica de la pista:
84,39m (cada recta) x 2 = 168,78m
36,80 (radi de les corbes) x 3,1416 (nombre pi, aprox.) = 115,61m
115,61 (cada corba) x 2 = 231,22m
168,78 (les dues rectes) + 231,22 (les dues corbes) = 400m
Preguntes que farem al regidor:
- perquè es va treure la pista que hi havia a l’antic camp de futbol? Una pista amb on cada corda feia 330 , fossat de salt de llargada i de triple, dos espais per fer llançament amb els cercles pertinents.
- perquè es fa una pista de 180 metres si es demanava de com a mínim de 200 metres?
- no queda clar el tema dels lloguers dels equipaments de magatzem i vestidors, què vol dir què es muntaran i es desmuntaran? I cada vegada s’ha de pagar aquests imports?
- les llums al mig no semblen una bona opció,
- les barreres han de ser de formigó? Entenem que seria una més bona opció que fos una barrera com les de les pistes de pàdel i que es pogués moure?
El que demana el COF és tenir el que ja tenia.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada