El
carrer del Prat, pensem les obres abans de fer-les
Una
de les claus de qualsevol procés, sigui municipal o nacional, és la
de saber esperar, planificar amb antelació, posar la mirada més
enllà del dia a dia per poder albirar quins seran els resultats de
l’acció que avui es fa.
Dimecres
18 de novembre l’alcalde va convocar l’associació de comerciants
a una reunió per comentar diversos temes relacionats amb les obres
del carrer del Prat.
Però,
anem a pams. El nou POUM preveu un nou model de ciutat, la dissenya
pensant-la com un ciutat de més de 20.000 habitants (ara tot just no
arribem a 13.000 i les previsions són que no arribarem mai als
18.000 habitants), i crea una nova centralitat comercial i de serveis
a la carretera de Sils i al final del carrer Moragues. Una de les
peces fonamentals d’aquesta nova distribució havia de ser la
variant entre les carreteres de Castanyet i d’Anglès. Aquesta obra
ha estat descartada (provisionalment) pel nou govern per la manca de
temps per poder-ho tenir tot a punt a finals del 2015, data en que
s’esgota el termini per optar a la subvenció que estava aprovada
... des del 2007!!! Per no perdre aquesta subvenció se n’ha
sol·licitat un canvi de destinació cap a les obres del carrer del
Prat.
La
CUP va votar en contra d’aquest canvi de la subvenció, no perquè
no s’hagi de reformar el carrer del Prat, sinó per altres motius.
Un dels principals va ser la forma com s’ha dut a terme el
projecte, amb presses, sense consultar als veïns ni informar-los de
les conseqüències i fent servir un argument molt antic: No
podem perdre la subvenció!,
rescatem un projecte qualsevol, d’un import semblant i... a corre
cuita tornem a tallar el trànsit a l’entorn de la plaça Farners
durant mesos, obviant que perdrem aparcaments sense cap alternativa
d’on hem de deixar els cotxes, no només els clients de les
botigues i dels mercats, sinó els mateixos veïns i veïnes, i a més
a més, improvisadament, traslladem el mercat dels dilluns i desfem
l’activitat del centre històric del poble.
Hi
ha altres alternatives com a projectes de futur per a un poble que
pot desenvolupar les seves bones qualitats per atraure visitants.
Perquè no continuem un model de centre comercial al centre del
poble? Aquest seria un primer pas per un model alternatiu al del POUM
de més de 20.000 habitants i, potser, per a una nova cultura de
generar projectes comptant els costos reals de les obres i sense fer
servir allò de: sempre hi
ha costos afegits i no es podien preveure les modificacions que s’han
fet al projecte inicial. No
volem tornar a escoltar el regidor de torn rient i responent a les
pregunta sobre el cost addicional de les obres del carrer Girona:...
i quan veieu els costos del
carrer Noguer, aquests sí que s’han disparat!
Pensem,
sempre paga la pena pensar abans de precipitar-nos a prendre
decisions, potser perdrem una subvenció, però... quant hi perdrem
si desestructurem el centre històric del poble?
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada