Continuem amb el relat que fem cada mes del ple, sabem que és un tema molt avorrit, però malgrat això volem deixar constància de tots els temes que més o menys s'han tractat en aquesta legislatura i del poc recorregut cap a la república que anem fent.
Per tot el que acabo de dir aquí teniu el rotllo del maig del 2018, que no té res a veure amb el maig de 1968 (50 anys!!!). Potser algun dia alguna alienígena vol intentar esbrinar que vol dir ser socialista, anticapitalista, feminista i ecologista i potser també troba en aquest indret un intent de resposta però segurament dirà que... ens hem begut l'enteniment!
Si es donés aquesta realitat benvinguda al bloc de regidoria de la CUP- Farners!!!
Salut i alegria i endavant!!!
Abans del ple vam tenir Comissió Especial de comptes, com podreu llegir estava plena d'errors...
Comissió especial de comptes
Comentem a la interventora tots aquests errors:
Pàgina
5 Informe d’intervenció:
-
Sistema
de bestreta de caixa que no existia
-
Departament
de fiscalització que no existia
-
Manca
d’ortodoxa en la tramitació d’expedients
-
Despesa
de personal no tots els contractes segueixen el procediments, urgència?
-
No hi
ha constància de l’existència d’instruments de planificació de personal,
relació de llocs de treball
Pàgina
10 de la Memòria:
-
17 de
febrer de 2017?
Pàgina
11 de la Memòria:
-
Fer
efectiu el dret de la ciutadania accedir a un habitatge digne i adequat
Pàgina
13 de la Memòria:
-
Encara
estem a l’Ajuntament de Cerdanyola?
Pàgina
16 de la Memòria:
-
Només
consten les assignacions a dos partits polítics i els altres?
Geriàtric:
-
No
consta el conflicte laboral, encara continua?
Resposta al ple:
La
interventora reconeix els errors i dies després envia rectificació.
PLE
1. Aprovació
de la vídeo-acta.
2. Aprovació
definitiva de la Ordenança municipal de circulació
Votem
en contra.
Les
multes d’aparcament en les zones blaves són il·legals i hi ha molta discussió
al respecte, dos motius molt importants són els següents:
-
Els
agents que posen la multa no tenen la consideració de veritables agents.
-
El
multar per error en la matrícula contradiu un dels principis generals del dret
que és el de la bona fe en el seu més ampli sentit d’aplicació.
Una
vegada consultat el Consell Comarcal, seguint els comentaris d’en Jordi Solà,
el Cap del Servei de Gestió Tributària ens comenta el següent:
Bon dia Sílvia,
D’acord amb la conversa d’ahir, et faig un breu resum de les nostres
actuacions amb relació a les multes imposades per errades dels conductors a
l’hora d’identificar els seus vehicles en les zones blaves autoritzades:
· Els agents apliquen l’ordenança fiscal vigent davant d’aquesta
conducta . Article 32.3 “Estacionar sense comprovant horari o
sobrepassant els temps màxim autoritzat.
· Si es presenta algun recurs contra la multa per aquest motiu, nosaltres
ho desestimem en base a l’article citat, sense perjudici que els interessats
puguin impugnar-lo en altres vies.
Si la matrícula és
errònia , l’agent no té la certesa absoluta per determinar que efectivament el conductor
ha respectat el temps horari gratuït d’estacionament tot i pressuposant la bona
fe del denunciat.
L’edicte d’aprovació
inicial de la nova ordenança que recull amb més literalitat aquesta conducta
fou publicada en el BOP núm. 49 de data 09/03/2018 i desconeixem els motius de
perquè a aquestes altures no ha estat aprovada de forma definitiva per
l’ajuntament i que seria el desitjable.
Salutacions.
Bon dia Sylvia.
M’informen que el nombre de sancions amb recurs pel motiu d’error en la
identificació de la matricula oscil·la entre 12 i 15.
Salutacions.
Aprovat
pel vot de qualitat de l’Alcalde: 8 vots
a favor (ERC i MES) i 8 en contra (PdeCat i CUP).
3.
Aprovació del PAES
Pàgina 14: accions
desestimades? Annexes
Aprovat
per unanimitat.
4.
Donar compte al ple dels informes de morositat. No
s’ha de votar.
5.
Aprovació inicial de la modificació de crèdits
9/2018.
Ens abstindrem, no estem d’acord en com s’ha portat
el tema des de secretaria, entenem que el nostre ajuntament té una secretaria
que està definida com de primera categoria i no funciona segons aquesta
qualificació.
Trobem molts errors en la documentació que se’ns
presenta i en la que es presenta a diverses instàncies i que, en aquest cas, ha
provocat aquesta despesa extraordinària.
En aquest punt provoquem la indignació del
Secretari que em convida a consultar l’expedient. Trobada que s’ha portat a
terme el 6 de juny.
Aprovat
per 15 vots a favor (ERC, PdeCat, MES) i 1 abstenció (CUP)
6.
Informe d’alcaldia
7.
Precs, preguntes i control als òrgans de govern
Preguntes pendents d’altres plens:
-
Decret
263 de 21.02.2018, paguem 2.409,48 € en concepte de costes.
Una treballadora de la
llar d’infants que tenia una discrepància amb el seu acomiadament.
-
Instàncies
del 19.02.2018: fibrociment i quantes multes d’aparcament en zona blava per
matrícula incorrecta.
No en tenen cap normativa
pel fibrociment però si per la recollida a la deixalleria.
Les multes de l’aparcament
me les ha proporcionat el Consell Comarcal, ja que no hem rebut cap notificació
de l’equip de govern.
-
Com està
el conflicte col·lectiu del geriàtric? Pensem que hauríem d’haver estat
informats com també de com està funcionant la taula de negociació amb les
treballadores de la casa.
El conflicte amb les
treballadores del geriàtric estan negociant i aviat ens convocaran per
informar-nos de l’estat de la taula de negociació amb les treballadores del
consistori.
Missatge d’un ciutadà:
-
Problemes
amb la grua. Estan tractant el tema, ens informaran.
Decrets d’alcaldia:
-
No podem
accedir a la carpeta del regidor.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada