1.
Aprovació inicial de la Relació
de llocs de treball valorada
Per
començar la nostra aportació en aquest punt ens agradarà fer una mica de recull
de com ha anat el tema de la valoració de llocs de treball.
Ple
del 27 de juliol de 2015: compromís formal
de revisar en un període de temps molt curt (establir un calendari a
veure si es poden incloure en els pressupostos del 2016) la relació de llocs de
treball i fer la corresponent valoració.
15
de febrer de 2016 en una junta de govern celebrada el mateix dia que el ple
municipal amb nocturnitat i gairebé amb traïdoria es va acceptar la proposta
del secretari de renovar la seva permanència al capdavant de la secretaria
durant 5 anys més, fins al 2021! No val a dir que no es podia fer res, sí que
es podia, potser ens hauria costat diners i temps però segur que no tindríem
els problemes que tenim en aquests moments en els quals hi ha un estat constant
de guerra interna als despatxos.
Constitució
de les meses generals de negociació: 27 de juny de 2016, sense la participació
de cap representació de la resta del consistori malgrat que e nostre grup
municipal va ser el promotor de la valoració. UN ANY DESPRÉS (això és un
període de temps molt curt!)
10
de març de 2017: segona trobada de la mesa i presentació de l’empresa que
s’encarregarà de fer la relació de llocs de treball valorada, empresa que no ens
va ser consultada ni presentada a la resta de grups municipals i que aquest any
ha significat un cost de:
- 27.06.2017,
30% del contracte, 5.370 + 1.127,70 = 6.497,70 €
- 27.11.2017,
30% del contracte, 5.370 + 1.127,70 = 6.497,70 €
- 17.01.2018,
40% del contracte, 7.160 + 1.503,60 = 8.663,60 €
COST TOTAL 17.900 € + 3.759 € =
21.659 €
21 de
juny de 2018: TRES ANYS MÉS TARD s’arriba a un primer acord amb el comitè
d’empresa.
Aquest
primer acord és ratificat per l’assemblea de treballadores del consistori i
fent un resum molt ràpid és acceptat per les 122 treballadores que veuen les
seves retribucions en consonància amb la tasca que desenvolupen. Queden 28
treballadores que es veuen afectades pel que es denomina Complement personal
transitori que en definitiva vol dir que en la relació de llocs de treball
estaven valorades per sobre de la seva categoria i perden qualsevol augment
fins que no s’arribi a la retribució assignada al seu lloc de treball.
Per
acabar d’arrodonir el tema secretaria fa un informe contrari a aquesta relació
de treball i conclou que:
I
intervenció conclou en els seus informes que:
Per
aclarir la situació, això vol dir posar en clar la contradicció dels informes
de secretaria i d’intervenció, la posició dels diferents col·lectius de
treballadores, després de consultar l’expedient, hem de dir que sobre aquest
tema només hem pogut parlar amb les treballadores i amb intervenció perquè des
de l’equip de govern no se’ns ha donat cap informació extra excepte quan la
nostra petició s’ha formulat a ple i aquest matí per saber la nostra intenció
de vot. Per prendre la nostra decisió hem consultat l’equip d’ assessorament municipal de la CUP que
ens ha fet arribar les seves conclusions, una vegada valorat totes les
informacions hem decidit donar el nostre VOT FAVORABLE A LA RELACIÓ DE LLOCS DE
TREBALL VALORADA però amb l’advertiment a les treballadores, a les que avui
estan presents i a les que ens poden seguir per streaming que el fet que hi
hagi un informe del secretari negatiu fa que les decisions preses puguin
esdevenir nul·les de ple dret, és a dir, que és com si no s’haguessin pres.
Una
vegada feta aquesta puntualització també hem de dir que l’informe negatiu del
secretari, a parer dels serveis tècnics, té les següents mancances:
- No
és un informe en sentit estricte,
- No
diu quina normativa concreta incompleix
- Sembla
que només vulgui posar una taca a l’expedient
- I,
en definitiva, el secretari està dient que no ha fet la seva feina.
Per una altra banda la llei ens obliga a
tenir la valoració feta i a no tenir cap treballador municipal cobrant per sota
del salari mínim interprofessional com passa en aquests moments.
Dit
això confiem que es pugui arribar a un acord a posteriori que inclogui a totes
les parts si és que les treballadores que senten que els seus drets han estat
menystinguts decideixen presentar al·legacions. Ens oferim per donar el nostre
suport a totes i a participar d’un ple extraordinari si convé per tal de
garantir el màxim de transparència i de bones pràctiques.
2.
Aprovació inicial del
Pressupost General per a l’exercici de 2019
Aquest
matí hem rebut la trucada de l’alcalde per saber el nostre sentit de vot i la
nostra resposta ha estat que en primera instància la nostra decisió era la de
votar en contra pels motius que a
continuació us detallem i que es basen en la configuració del pressupost. Aquesta
és una proposta de l’equip de govern que, com totes ja sabem, està en minoria i
actua amb la confiança de qui té una majoria absoluta, quan ens diu que si no
el votem a favor, seran les treballadores municipals les que rebran les conseqüències, en definitiva ens
fan un xantatge de guant blanc quan en realitat, com hem explicat abans, la forma en que han
portat la negociació de la relació de llocs de treball o la dels mateixos
pressupostos ha estat realment nefasta. Entenem que en un país normal i en un
poble normal els pressupostos es comencen a debatre no a tres setmanes de la
seva aprovació sinó, com a mínim, uns quants mesos abans per donar
l’oportunitat a l’oposició que plantegi alternatives o que es pugui arribar a
consensos.
Passo
a detallar els nostres dubtes:
- L’estat
del deute:
* El 2016 es va pressupostar 864.569,80
€ de crèdit
Vot CUP: abstenció
* El 2017 es va pressupostar 779.675,36
€ de crèdit
Vot CUP: en contra
* El 2018 es va pressupostar 635.718,73
€ de crèdit
Vot CUP: abstenció
* El 2019 es pressuposta 720.228,10 € de
crèdit
Vot CUP: abstenció
Total dels crèdits a 31.12.2018 4.293.055,69
€
Previsió a 31.12.2019 4.240.078,14 €
Segurament que en la resposta a la meva
intervenció serà que el 2018 no s’ha fet cap préstec, correcte i aquest és el
camí que hauríem de seguir per poder acabar amb el finançament bancari de les
nostres inversions, tenint present que el crèdit que demanarem aquest any
tindrà un tipus d’interès del 2% variable.
- Inversions
que no pensem siguin adients ara mateix:
·
Reurbanització del carrer
del Carme, sabem que cal fer aquesta obra però potser abans caldria fer
l’estudi que demanem cada any de l’estat del subsòl per saber quines són les
obres que realment necessita el nostre poble abans de començar obres com les
del carrer de la Rosa i del Lliri per aprofitar, com sempre, les subvencions.
100.000 €
·
Adquisició de les càmeres de
seguretat, cal tenir més informació sobre el tema perquè no tenim les dades
adequades per fer una correcta valoració del preu pressupostat i de la
necessitat de disposar d’aquestes càmeres.
53.000 €
·
Construcció de nous nínxols,
exactament la mateixa argumentació que en el punt anterior. 30.000 €
·
Construcció de l’espai de
turisme ratafia: no tenim res en contra de la confraria, ans al contrari pensem
que és una bona aposta de futur però entenem que aquest any 2019, darrer mig
any de la legislatura, no és el moment adequat per començar nous projectes quan
tenim altres projectes aturats de forma quasi indefinida. 100.000 €
Projectes aturats O NO COMENÇATS
·
Teatre
·
Porta a porta, aquest any
hem hagut de restar gairebé 300.000 € del pressupost per no tenir-ho enllestit.
·
En aquests dos casos havent
invertit en els projectes tècnics (NEOPOLIS i SPORA)
·
Centre cívic
·
Espai autocaravanes 2017,
25.000 €
·
Reformes habitatges
municipals, 30.000 € que van ser el compromís per la nostra abstenció als
pressupostos 2018 i que no s’ha portat a terme.
Com a conclusió
aquests pressupostos no corresponen a la confiança que vam dipositar en aquest
equip de govern el 13 de juny de 2015 quan vam donar el nostre vot favorable al
grup municipal d’ERC per formar govern, us recordo que en el nostre discurs
d’aquell moment donàvem la benvinguda a un alcalde republicà i us demanàvem
airejar la casa de totes començant un nou govern realment transformador de les
estructures patriarcals que campen en la nostra societat.
La nostra assemblea
local ha debatut molt si marxar del ple o quedar-nos, marxar perquè entenem que
plantejar els pressupostos al mateix temps que la relació de llocs de treball
és plantejar un xantatge inacceptable, com he dit abans, però hem decidit
quedar-nos perquè sempre evitem marxar dels espais de debat. Finalment ens
abstenim perquè no volem deixar a les treballadores penjades ni al govern local
donar l’excusa que no tenen pressupost per dur a terme l’augment de sous que
comporta la nova relació de llocs de treball. Ens abstenim i demostrem la
vostra incapacitat per arribar a acords, no només amb nosaltres malgrat fem
demandes de mínims sinó amb la gent amb la que treballeu dia a dia, entenem que
no només esteu endeutant el poble del futur sinó que fa més pobre la política
municipal del present. Al 2015 us vam donar el govern a canvi de res i ara us
facilitarem de nou els pressupostos a
canvi de res. Reflexioneu.
5. Precs i preguntes
Penso que un únic
punt (ja hem parlat de gairebé tot en l’argumentari del pressupost) és el de
preguntar en quin moment es portarà a ple la resolució de la consulta popular
no referendària celebrada el 2 de desembre d’enguany: PLAÇA DE L’1 D’OCTUBRE DE
2017.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada