Ple
extraordinari – 31 de juliol de 2019
1.
Únic punt, contractació de dues educadores per a les llars
d’infants municipals
El nostre grup municipal votarà a favor de la moció a causa de
l’emergència que s’ha creat per la falta de sensibilitat, per la falta de
caritat cristiana de la Fundació Vicenciana envers les famílies que durant
tants anys han cregut en el seu projecte educatiu.
Malgrat això hem de fer les següents reflexions:
-
Sabem que quan es van fer obres a l’espai ocupat per la llar
de la Miraculosa els alumnes van estar ubicats en aules prefabricades dins el
recinte del Col·legi La Salle, no es podia haver optat per una solució semblant
per evitar l’emergència que avui estan patint les famílies i el municipi? Pensem
que no només les famílies de la llar de La Miraculosa patiran el problema sinó
que totes les famílies amb filles de 0 a 3 anys les patiran.
-
Realment no s’ha pogut parlar amb el Director de les Escoles
de la Fundació Vicenciana per arribar a un acord? Avui hi era a la llar, hem
perdut una ocasió d’or perquè només hi érem la Gemma i jo representant a la
institució. Davant la nostra insistència ens ha deixat el seu contacte i s’ha
compromès a gestionar una trobada amb la Fundació. Per les explicacions que ha
donat l’advocat laboralista contractat per la fundació tot passa per un tema de
subrogació del personal basada en l’article 44 (Reial decret legislatiu 2/2015, de 23
d’octubre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de l’Estatut dels
treballadors) perquè s’entén es continuarà desenvolupant la mateixa
activitat. El
que no queda clar es el fet que una vegada
liquidada la relació laboral amb les treballadores i acceptada per les
mateixes treballadores, si l’activitat pot continuar endavant, possibilitat que
el representant de CCOO de les treballadores ha quedat en donar resposta al més
aviat possible.
-
No ha provat el consistori la possibilitat d’habilitar altres
espais municipals per donar aixopluc a la Cooperativa El Trèvol mentre es
continua negociant el tema?
-
En el ple del mes de maig es va parlar de la situació
d’aquestes famílies i l’alternativa que es va plantejar de municipalitzar
l’escola va ser rebutjada per aquest consistori quan hagués estat la solució
més adient per evitar les conseqüències que segurament arrossegaran la decisió
que avui estem prenent:
·
falta d’espai en les llars ja existents amb la consegüent
massificació de les aules, no val a dir que ja farem obres si calen...
·
amb 2 educadores tindrem prou per als 62 alumnes matriculats?
·
en som conscients que aquesta etapa és fonamental en l’educació
de les nostres filles? Quin missatge estem donant a les famílies i a les
alumnes? Fem modificacions de crèdit per pagar el sou dels polítics i no som
capaces de trobar una solució digna per a les famílies? Una solució adequada a
la qualitat de l’ensenyament que totes diem defensar?
Per al nostre grup municipal la solució continua essent la mateixa que
vam plantejar al mes de maig, el nostre municipi necessita i es mereix tenir 3
llars municipals que unifiquin el projecte educatiu de la nostra ciutat.
Estem
convençudes que l’escola catalana ha de recollir els preceptes establerts en
l’article 1 de la INICIATIVA LEGISLATIVA
POPULAR PER UN NOU SISTEMA EDUCATIU A CATALUNYA. Aquesta iniciativa va
ser rebutjada per aquest
consistori i no permesa la seva tramitació al parlament pels vots contraris
dels grups d’ERC i CIU. Malgrat aquests vots contraris, els programes de
gairebé tots els grups municipals representats en aquest consistori plantejaven
l’Educació 360 com el model educatiu adient pel nostre municipi. Aquest model,
desenvolupat per la Fundació Jaume Bofill i les diputacions, recull les
iniciatives plantejades per la Iniciativa Legislativa Popular. Passem a llegir
l’article com a recordatori d’un model educatiu realment desitjable:
Aquesta proposició de Llei té per objecte establir una
nova Llei del Sistema Educatiu de Catalunya que reguli, des del 0-3 fins a la
Universitat, una educació pública de qualitat, en català, lliure, democràtica,
integral, crítica, gratuïta, no discriminatòria, universal, equitativa,
laica, coeducadora, intercultural, compensadora de les desigualtats, inclusiva,
cohesionadora, participativa, autogestionada i que vagi des de l’escola bressol
fins a la universitat i l’educació continuada.
Esperem i desitgem que en un futur no gaire llunyà es
pugui implementar un model semblant a la nostra ciutat.
Malgrat aquestes aportacions del nostre grup municipal la senyora alcaldessa ens va respondre que tenen tot "sota control" de la dreta més rància...
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada