divendres, 6 d’abril del 2018

Ple ordinari - 19 de març de 2018




Primer punt,    Aprovació de l'acta anterior. D’acord.

Segon punt, Determinació festes locals 2019.
-       Dimarts 23 d’abril (Festa del Cor)
-       Dimarts 24 de setembre (Festa Major)
El nostre grup municipal vota en contra perquè el 24 de setembre cau en dimarts el 2019 i pensem que cal repensar les dates de les festes prenen en consideració la conciliació familiar i la comoditat de la ciutadania. Hem fet un exercici i hem parlat amb algunes entitats de les quals participen en la Festa major i ens han comentat que preferirien que les festes fossin en divendres o dilluns, potser caldria repensar la data o obrir un espai per debatre aquest punt una altra vegada.
Votació:        A favor del punt:  16 (ERC, PdeCat, MES, PSC)
                        En contra: 1 

Tercer punt, Ampliació del termini de participació dels membres de la mesa tècnica.
Aprovació per unanimitat.

Quart punt,  Ampliar a un any les funcions del coordinador consells sectorial
Aprovació per unanimitat.

Cinquè punt, Donar compte al Ple de les liquidacions del pressupost de l’exercici 2017.

Sisè punt, Donar compte al Ple del Pla pressupostari a mitjà termini 2019-2021.

Setè punt, Aprovació inicial de la modificació de crèdits 7/2018 del pressupost municipal vigent
El nostre grup municipal felicita a l’equip de govern i als serveis tècnics per aquesta bona gestió, com ja és sabut el nostre grup municipal està totalment en contra de l’endeutament amb els bancs que, entenem, generen una dinàmica molt negativa en la gestió dels nostres recursos econòmics. Alhora entenem que aquest romanent de crèdit per despesa general per valor de més de 2.700.000 € podrà ser utilitzada per cobrir altres despeses que considerem importants i que en propers plens portarem a debat.
Demanem explicació de dos punts:
-       S’han equivocat en nomenar un expedient de crèdit, l’han posat el mateix 7/2018
-       En el pla pressupostari que acaben de donar-nos compte han posat com a ingressos financers 619.486 €, dada incorrecta tenint en compte que no demanarem crèdit!

Vuitè punt,  Aprovació del Pla de prevenció d’incendis forestals.

Demanem explicació de dos punts: després de la lectura del pla no hem sabut  trobar  actuacions en el sentit de neteja de boscos, també ens crida l’atenció que de gestió pública tenim 16 ha del municipi i 83 ha d’una sola finca privada, cap comentari del regidor de medi ambient? Cap.
Preu del ple, aprox. 8300 €, la diputació paga un 70%. 

Novè punt,  Informe d’alcaldia. Res de nou.

Desè punt, Precs, preguntes i control als òrgans de govern.
-       Què han de fer les ciutadanes per recuperar els imports pagats en concepte de multes per aparcament en zones blaves i matrícula incorrecta?
Ens remetem al darrer ple i a l’informe de secretaria on consta que s’ha de modificar l’Ordenança municipal de circulació i llegim el decret d’alcaldia on es manifesta que ja a un ciutadà se li ha anul·lat i deixat sense efecte la denúncia per matrícula incorrecta.
La resposta de l’alcalde és que s’han de fer les al·legacions al Consell Comarcal, l’ordenança es modificarà en el període d’exposició pública.
Parlant de les zones blaves agraïm al regidor que ens hagi enviat el resum de la Zona Blava de Farners i el primer que ens ha cridat l’atenció és el cànon que paga l’empresa. Quines tasques desenvolupa l’ajuntament per rebre aquest cànon? El concessionari el paga per l’ocupació d’un espai públic.
A la pregunta perquè no s’utilitza el cànon que paga MIFAS per l’ocupació d’un espai públic, la resposta és que tot queda reflectit en el pressupost municipal, temes controvertits que hem de continuar demanant explicacions.
A la resposta que s’ha baixat l’ingrés per la mitja hora gratuïta responem que ja vam pujar l’hora posterior i ens neguen que sigui d’aquesta forma. Queda pendent pel pròxim ple.
-       Decret 263, 21.02.2018, paguem 2.409,58 € en concepte de costes... què és?
Resposta: No ho saben, pròxim ple.
-       Expedients de modificació de crèdits: perquè se’ns informi d’alguns i d’altres no?
Resposta: alguns sí i d’altres ho fem amb els decrets que diu l’alcalde que ha firmat.
Explicació confusa, en realitat no ho saben.
-       Pressupost del nou pou: 600.000 € i a més a més hem de pagar 21.600 € + IVA: l’enginyer municipal ha informat que abans de l’execució d’aquesta actuació és imprescindible comprovar la idoneïtat de la proposta de la memòria valorada a través d’un sondeig amb perforació del terreny en la ubicació escollida i aforament per calcular la capacitat d’extracció.
Resposta: Sí,, tot això s’ha de pagar extra.
Com sempre mai sabem exactament el cost de les obres que fem
-       Encarreguem al Consell Comarcal de la Selva la redacció de l’informe de seguiment bianual del PAES, per un import de 699,88 €, per què?
Resposta: Perquè sempre s’ha fet així, s’ha de revisar el pla del pacte d’alcaldes per saber si ho estem fent bé i no tenim prou tècnics per fer aquesta comprovació.
-       No hem tingut resposta a dues instàncies presentades:
Fibrociment, 19 de febrer de 2018.
Multes zones blaves, matrícules incorrectes, 19 de febrer de 2018.
-       Informacions:
22 de març a les 7 de la tarda a la Biblioteca Joan Vinyoli, Taula Rodona: Ser dona avui...
18 d’abril a les 5 de la tarda a la Biblioteca Joan Vinyoli, Taller Educar amb perspectiva de gènere
26 d’abril a les 7 de la tarda a la Biblioteca Joan Vinyoli, pel·lícula Comando Dixan.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada