dijous, 7 de juny del 2018

Ple ordinari - 21 de maig de 2018

Bon dia República,

Continuem amb el relat que fem cada mes del ple, sabem que és un tema molt avorrit, però malgrat això volem deixar constància de tots els temes que més o menys s'han tractat en aquesta legislatura i del poc recorregut cap a la república que anem fent.

Per tot el que acabo de dir aquí teniu el rotllo del maig del 2018, que no té res a veure amb el maig de 1968 (50 anys!!!). Potser algun dia alguna alienígena vol intentar esbrinar que vol dir ser socialista, anticapitalista, feminista i ecologista i potser també troba en aquest indret un intent de resposta però segurament dirà que... ens hem begut l'enteniment!

Si es donés aquesta realitat benvinguda al bloc de regidoria de la CUP- Farners!!!

Salut i alegria i endavant!!! 


Abans del ple vam tenir Comissió Especial de comptes, com podreu llegir estava plena d'errors... 


Comissió especial de comptes

Comentem a la interventora tots aquests errors:


Pàgina 5 Informe d’intervenció:
-         Sistema de bestreta de caixa que no existia
-         Departament de fiscalització que no existia
-         Manca d’ortodoxa en la tramitació d’expedients
-         Despesa de personal no tots els contractes segueixen el procediments, urgència?
-         No hi ha constància de l’existència d’instruments de planificació de personal, relació de llocs de treball
Pàgina 10 de la Memòria:
-         17 de febrer de 2017?
Pàgina 11 de la Memòria:
-         Fer efectiu el dret de la ciutadania accedir a un habitatge digne i adequat
Pàgina 13 de la Memòria:
-         Encara estem a l’Ajuntament de Cerdanyola?
Pàgina 16 de la Memòria:
-         Només consten les assignacions a dos partits polítics i els altres?

Geriàtric:
-         No consta el conflicte laboral, encara continua?


Resposta al ple:

La interventora reconeix els errors i dies després envia rectificació.

 PLE
 

1.     Aprovació de la vídeo-acta.
2.     Aprovació definitiva de la Ordenança municipal de circulació

Votem en contra.
Les multes d’aparcament en les zones blaves són il·legals i hi ha molta discussió al respecte, dos motius molt importants són els següents:
-         Els agents que posen la multa no tenen la consideració de veritables agents.
-         El multar per error en la matrícula contradiu un dels principis generals del dret que és el de la bona fe en el seu més ampli sentit d’aplicació.
Una vegada consultat el Consell Comarcal, seguint els comentaris d’en Jordi Solà, el Cap del Servei de Gestió Tributària ens comenta el següent:
Bon dia Sílvia,
D’acord amb la conversa d’ahir, et faig un breu resum de les nostres actuacions amb relació a les multes imposades per errades dels conductors a l’hora d’identificar els seus vehicles en les zones blaves autoritzades:

·         Els agents apliquen l’ordenança fiscal vigent  davant d’aquesta conducta . Article 32.3 Estacionar  sense comprovant horari o sobrepassant els temps màxim autoritzat.
·         Si es presenta algun recurs contra la multa per aquest motiu, nosaltres ho desestimem en base a l’article citat, sense perjudici que els interessats puguin impugnar-lo en altres vies.  
  Si la matrícula és errònia , l’agent no té la certesa absoluta per determinar que efectivament el conductor ha respectat el temps horari gratuït d’estacionament tot i pressuposant la bona fe del denunciat.
 L’edicte d’aprovació inicial de la nova ordenança que recull amb més literalitat aquesta conducta fou publicada en el BOP núm. 49 de data 09/03/2018 i desconeixem els motius de perquè a aquestes altures no ha estat aprovada de forma definitiva per l’ajuntament i que seria el desitjable.

Salutacions.
Bon dia Sylvia.
M’informen que el nombre de sancions amb recurs pel motiu d’error en la identificació de la matricula oscil·la entre 12 i 15.
Salutacions.  

Aprovat pel vot de qualitat de l’Alcalde:  8 vots a favor (ERC i MES) i 8 en contra (PdeCat i CUP).

3.     Aprovació del PAES
     Pàgina 14: accions desestimades?  Annexes
     Aprovat per unanimitat.

4.     Donar compte al ple dels informes de morositat. No s’ha de votar.

5.     Aprovació inicial de la modificació de crèdits 9/2018.

Ens abstindrem, no estem d’acord en com s’ha portat el tema des de secretaria, entenem que el nostre ajuntament té una secretaria que està definida com de primera categoria i no funciona segons aquesta qualificació.
Trobem molts errors en la documentació que se’ns presenta i en la que es presenta a diverses instàncies i que, en aquest cas, ha provocat aquesta despesa extraordinària.
En aquest punt provoquem la indignació del Secretari que em convida a consultar l’expedient. Trobada que s’ha portat a terme el 6 de juny.

Aprovat per 15 vots a favor (ERC, PdeCat, MES) i 1 abstenció (CUP)

6.     Informe d’alcaldia
7.     Precs, preguntes i control als òrgans de govern
Preguntes pendents d’altres plens:
-         Decret 263 de 21.02.2018, paguem 2.409,48 € en concepte de costes.
Una treballadora de la llar d’infants que tenia una discrepància amb el seu acomiadament.
-         Instàncies del 19.02.2018: fibrociment i quantes multes d’aparcament en zona blava per matrícula incorrecta.
No en tenen cap normativa pel fibrociment però si per la recollida a la deixalleria.
Les multes de l’aparcament me les ha proporcionat el Consell Comarcal, ja que no hem rebut cap notificació de l’equip de govern.
-         Com està el conflicte col·lectiu del geriàtric? Pensem que hauríem d’haver estat informats com també de com està funcionant la taula de negociació amb les treballadores de la casa.
El conflicte amb les treballadores del geriàtric estan negociant i aviat ens convocaran per informar-nos de l’estat de la taula de negociació amb les treballadores del consistori.
Missatge d’un ciutadà:
-         Problemes amb la grua. Estan tractant el tema, ens informaran.
Decrets d’alcaldia:
-         No podem accedir a la carpeta del regidor.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada