dimarts, 23 d’octubre del 2018

Ple ordinari - 22 d'octubre de 2018

Bon dia República,

Un altre ple on hem vist a l'equip de govern amagant les seves vergonyes, fent campanya electoral i menystenint a l'oposició. Consens era la paraula que feien servir... i que ja han oblidat com tantes altres promeses.

Paciència, molta paciència es necessita per entomar la feina institucional i no sé si nosaltres estem preparats per fer-ho. Això serà motiu de molt de debat en la pròxima assemblea oberta.

Passem al detall...

1.-  Presa de possessió del regidor del PSC, senyor Jesús Mora Rolando.
2.-  Aprovació actes sessions anteriors.
3.- Aprovació provisional de la modificació de les ordenances fiscals reguladores dels tributs municipals
4.-  Informe de l’alcaldia
5.-  Precs i preguntes

1.- El nou regidor del PSC, per renúncia d'en Manel Roqueta, jura el càrrec amb obediència al rei i a la constitució del 78... la que ells mateixos van votar per por als tancs (això diuen) i que permet la monarquia, el 155, els desnonaments, els jutges corruptes...

2.- Aprovació, quin remei!

3.- Ordenances fiscals

En primer lloc tenim un informe de secretaria que ens diu clarament que la proposta que es porta a ple avui no és correcta pels següents motius:
-    Pel que fa al procediment de presentació dels documents a la comissió informativa li mancava: l’informe d’intervenció, l’informe de secretaria, l’estudi de costos.
-          Pel que fa al contingut de les modificacions:

A)     Ordenança fiscal núm. 1 (IBI) hi havia un error en el redactat que s’ha resolt en part però que segons el nostre grup municipal no cal establir una bonificació del 95% quan el redactat de la llei diu que es pot aplicar fins al 95%. En tot cas si aquesta bonificació ha de servir perquè SPORT ASSISTANCE només pagui un 5% del que li correspon tampoc ens sembla correcta. Cada vegada els preus són més alts, els serveis cada vegada són de menys qualitat. Encara l’espai de jacuzzi no està obert al 100% (tres hores al matí i 3 hores a la tarda), això fa que en lloc de tenir més abonats els perdin pel camí.
El nostre grup municipal afegeix que segons la regularització que s’ha fet i el més ingrés d’aquest any (300.000 € que rebrem cada any més el gairebé 1.500.000 € de la regularització) entenem que es pot baixar  l’IBI, baixar el coeficient en un punt (ara el tenim en 0,73 en una forquilla que va des del 0,4 al 1,3) seria una bona aportació a l’economia de les famílies farnesenques.

B)     Ordenança fiscal núm. 5 (activitats jurídic administratives)
Les taxes regulades en aquesta Ordenança han d’estar fonamentades en un informe tecnicoeconòmic (estudi de costos). Aquest informe ha de ser imprescindible i previ a la memòria i a la proposta d’acord, ja que aquesta s’ha de basar en els valors que resultin de l’estudi.

C)     Ordenances fiscals núm. 9 i 10 (servei de clavegueram)
Tampoc existeix un estudi que justifiqui els imports proposats.
El nostre grup municipal s’oposa per principi a un contracte mal fet des de bon començament: vam deixar la gestió d’un servei essencial com és l’aigua en mans privades.
Cada any l’ajuntament rep un cànon, per l’any 2018 ha estat d’uns 17000 €, que es podria perfectament aplicar, bonificant d’alguna forma als usuaris, per, també, rebaixar la pressió sobre les famílies farnesenques.

Llegir pàgina 20 del plec de clàusules i el compte de resultats d'AIGUES COLOMENQUES.

L’article 26 del plec de clàusules estableix: “A les tarifes s’hi inclourà la partida de la contraprestació econòmica a satisfer al soci privat d’acord amb allò regulat a la clàusula 3 del present contracte.”
Article 3 diu: “Atesa la finalitat pretesa per l’Ajuntament de Santa Coloma de Farners en acordar la forma de gestió dels serveis públics municipals d’aigua i clavegueram mitjançant societat d’economia mixta, havent-se seleccionat el soci privat –intuitu personae-(hace referencia a aquellos actos o contratos en que la identidad o determinadas características personales de una parte (o de ambas) son factor determinante de su celebración) per la seva competència tècnica, s’imposa a l’adjudicatari que resulti ser el soci privat, com a prestació accessòria, expressa i obligatòria, la de transferir a la societat d’economia mixta el seu –know how-, això és, fer beneficiària a la societat del coneixement i experiència del soci privat en l’activitat del cicle integral de l’aigua. EL SOCI PRIVAT PERCEBRÀ, EN COMPENSACIÓ PER AQUEST CONCEPTE, UNA CONTRAPRESTACIÓ ECONÒMICA QUE S’ESTABLEIX EN UN 6% DELS INGRESSOS TOTALS DE LA SOCIETAT, AMB MARGES EN MÉS O MENYS EN FUNCIÓ DEL RESULTAT DE LA GESTIÓ”.

D)     Ordenança fiscal núm. 11 (utilització del domini públic)
És imprescindible el previ informe tecnicoeconòmic en el que es determinin els valors de les taxes, segons la llei.
E)      Ordenança fiscal núm. 13 (taxa per ensenyaments especials)
Manca estudi de costos.
F)      Ordenança fiscal núm. 14 (per utilització  d’instal·lacions esportives)
Falta estudi de costos que determini el valor de la utilització de les diverses instal·lacions i equipaments respectius.

Conclusió: l’expedient no conté els documents imprescindibles que assenyala la llei (insisteix que la manca d’estudi de costos no es pot esmenar aportant-ne un a posteriori).
En els documents existents s’observen imprecisions tècnic jurídiques.

Votació:  9 a favor (ERC, MES, PSC)
               8 en contra (PdeCat, CUP)

4.-  Modificació de crèdits d'urgència... la modificació número 22!!!, aiguats i nínxols sense poder estudiar la documentació...



Votació: 16 a favor (ERC, MES, PSC, PdeCat)
               1 abstenció (CUP)

5.- Informe d'alcaldia... Moooolt pesat i poc contingut!


6.- Precs, preguntes i control als òrgans de govern.

-          I ja que parlem d’ordenances, malgrat que no siguin les fiscals hem de tornar a insistir en el tema que vam tractar al mes de maig:

Pel que fa a l’Ordenança de circulació aprovada i publicada amb data 15 de juny d’enguany també tenim informe de secretaria en el sentit que la solució al problema de l’article 15. 24 d no radica en establir criteris d’aplicació subjectius, sinó que el procedent és donar una nova redacció al precepte, de forma que no se suscitin dubtes i que el comú de les persones faci una interpretació idèntica.

-          Consulta sobre la commemoració de l’1 d’octubre del 2017
        Insistirem en el tema de la pregunta i de la prepotència de l’equip de govern, la falta de  
        consens i transparència en les decisions.
           
-          Insistírem en els temes que queden penjats:

1)      Teatre
2)      Carrers del Lliri i de la Rosa
3)      Porta a porta, Consell Comarcal de la Selva
4)      Valoració de llocs de treball

Conclusió: més del mateix... poca concreció, poc treball transformador, continuisme.

-         






Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada