dimecres, 29 de desembre del 2021

Ple ordinari - 19 de juliol de 2021

Resum del ple



1. Aprovació sessions anteriors.

 

Acta del 22 de juny, no es visualitza la tercera pàgina.

 

2. Ratificació de les causes...

 

D’acord.

 

3. Verificació del text refós de Can Mariano...

 

En el ple del 18 de març de 2019 vam votar a favor, per tant mantenim el nostre vot favorable.

 

Vot proposat: A favor.

 

4. Aprovació inicial de la modificació de crèdits núm. 10/2021

 

      Gràcies, Joan per remetre a l’oposició la memòria del projecte per a la substitució dels tancaments de l’edifici de l’ajuntament.

      Només un parell de comentaris/preguntes:

·      Es pot fer per fases/façanes? Cal fer-ho tot al mateix temps?

·      Pel que hem vist en el pressupost havia una partida de 224.500 € destinada a aquesta reforma, 75.000 € amb recursos propis i la resta a romanent, 149.500 €. La memòria puja 200.485,75 €, queda un romanent de 24.014,25 €; calia fer la modificació de crèdits per un import de 74.500 €?

 

Vot proposat: a favor.

 

5. Determinació de les festes locals 2022...

 

      Ens sembla que aquesta vegada la Festa Major 2022 està organitzada de forma correcta, deixant tot un cap de setmana de 3 dies per a la celebració de la Festa Major com cal i on totes tinguin cabuda des dels més petits als més grans.

 

Vot proposat: A favor.

 

6. Donar compte al ple terminis de morositat

 

      Gràcies per la informació. Ens preguntem els motius dels 78 pagaments fora del període legal... explicació?

 

7. Donar compte al ple de la composició de la junta de govern local

 

      Gràcies per la informació. Entenem que l’únic canvi és el de l’alcaldia i que això beneficiarà econòmicament al nostre consistori en deixar de pagar sou a la figura de l’alcalde.

 


9. Precs, preguntes...

 

Temes a tractar:

 

Prèvia: recordar que avui fa 85 anys que les forces antifeixistes esclafaven el cop d’estat feixista del 18 de juliol i el poble treballador català iniciava una experiència revolucionària reconeguda arreu del món. Van ser 10 mesos d’autoorganització, contrapoder i programa de classe.

 

1. Del darrer ple... queda pendent la trobada per parlar conjuntament de la moció sobre les energies renovables, quan tindrem consell sectorial de territori? També agraïm a en Jonatan per l’enviament del pla de gestió de l’arbrat viari de Farners, esperem podem comentar-ho també en el Consell sectorial de territori.

 

Tema de l’aigua i del pou de la mania, tenim a la pàgina web... 

 

2. Comptadors socials aigua, com tenim el tema? Ens ha arribat que no s’està fent, fins i tot ens han explicat històries una mica rocambolesques en el subministrament d’aigua a persones confinades. Si la llei no ho permet, la legalitat no pot passar per sobre de la legitimitat que tenim com a representants públics per vetllar pel benestar dels nostres conciutadans, precisament en un subministrament que depèn de nosaltres. 

 

No només en aquest aspecte sinó en altres més importants: acabem d’aprovar una despesa de 200.000 € per reparar la façana de l’ajuntament, la casa de totes, i no garantim ni els subministraments bàsics com l’aigua o l’alimentació a les persones per les quals hem de vetllar.

 

En el mateix sentit com està el CDA? Tenim pressupost? Fa temps que no llegim decrets d’alcaldia que parlin d’atorgar aquesta ajuda.

 

3. Pla de garantia juvenil, sol·licitud al SOC d’una subvenció per un import de 33.000 € per incentivar la contractació en pràctiques de les persones beneficiàries del Programa de Garantia Juvenil a Catalunya, decret d’alcaldia 1040.

 

Hem pensat en els perfils que demanarem? Recordem que es necessita una persona destinada a fer la diagnosi prèvia a la redacció del Pla d’Igualtat del municipi. Pensem que cal comptar amb aquesta ajuda per poder dissenyar un pla que sigui útil durant els pròxims anys.

 

Turisme, informàtica (2) i medi ambient.

 

4. Festa Major, lloc i barrakes, com tenim el tema? Corren molts rumors pel poble i aquest serà el darrer ple abans de l’estiu, quan ens reincorporem pràcticament serà en època de Festa Major i entenem que la gent vol saber quina previsió hi ha. 


5. Taxa d’utilització de l’espai públic, en les ordenances fiscals no es recull cap mena de taxa per a la utilització de l’espai públic quan es tracta d’associacions del poble, però sembla que hi ha hagut una mica d’enrenou en aquest sentit, ens ho podeu explicar?

 

6. Comitè d’empresa: Com tenim les relacions amb els treballadors i les treballadores? S’han fet reunions?

 

7. Next Generation (?) no tenim cap informació.

 

8. Menjadors escolars: licitació?

 

9. Decrets d’alcaldia:

·      Arrendament de l’espai del Centre Eix de negocis, decret d’alcaldia 1105.

·      Substitució de la coberta del pavelló de la Nòria, decret d’alcaldia 1399, 255.228,26€

·      Pintura senyalització, pilones, etc., decret d’alcaldia 1412, 50.617,93 €

 

 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada