dimarts, 21 de març del 2023

Ple ordinari del 20 de març de 2023

Em plau convocar-vos a la sessió ordinària del Ple, que tindrà lloc el dilluns 20 de març de 2023, a les 20 hores, al saló de sessions de l'Ajuntament, per a tractar els següents assumptes que integren l’ordre del dia:

 

1. - Aprovació actes sessions anteriors.


2.- Aprovació de les modificacions del Conveni de col·laboració interadministrativa entre el Departament de Drets Socials de la Generalitat de Catalunya i l'Ajuntament de Santa Coloma de Farners per a la prestació del servei de residència assistida i centre de dia per a gent gran dependent "Sant Salvador d'Horta", a Santa Coloma de Farners.


3.- Rectificació i aprovació de l'atermenament de dues finques, propietat d'aquest

Ajuntament, a la zona del Castell de Farners.


4.- Aprovació inicial del Protocol d'assetjament psicològic, sexual o per raó de sexe i/o violència física.


5.- Donar compte al Ple de la Resolució 457/2023 d'aprovació de la liquidació del pressupost de l’Ajuntament de Santa Coloma de Farners i de l’informe d’estabilitat financera i de la regla de la despesa de l’Ajuntament.


6.- Dació de compte de l’Informe anual emès per la Intervenció general de l’Ajuntament de Santa Coloma de Farners, relatiu a les resolucions adoptades pel president/alcalde de l’entitat local contràries a les objeccions efectuades o, si s’escau, a l’opinió de la Intervenció General de la Generalitat de Catalunya, les principals anomalies en matèria d’ingressos, els informes d’omissió de la funció interventora i els resultats del control dels comptes a justificar i de les bestretes caixa fixa, de l’exercici 2022.


7. - Informe de l'Alcaldia.


8. - Precs, preguntes i control als òrgans de govern.

 

 

 

1.- Aprovació acta sessió anterior.

 

Vot A favor

 

2.- Aprovació de les modificacions del Conveni de col·laboració interadministrativa entre el Departament de Drets Socials de la Generalitat de Catalunya i l'Ajuntament de Santa Coloma de Farners per a la prestació del servei de residència assistida i centre de dia per a gent gran dependent "Sant Salvador d'Horta", a Santa Coloma de Farners.

 

Aprovat el conveni al ple del 21.11.2022. Ara s’apliquen actualitzacions segons l’acord amb la Generalitat.

 

Cal fer referència a SUMAR.

 

Vot A favor

 

 

 

3.- Rectificació i aprovació de l'atermenament de dues finques, propietat d'aquest

Ajuntament, a la zona del Castell de Farners.

 

Informe del Sr. Vega: Aquesta delimitació confrontada amb el cadastre genera una alteració en els límits del parcel·lari cadastral que s’han de subsanar mitjançant l’informe present i un plànol d’arbitri entre els dos propietaris de les finques implicades. El plànol 3 de l’informe s’haurà de signar per les dues parts i presentar a l’administració pública competent per realitzar els canvis dels límits de les parcel·les cadastrals.

 

Quan es farà el plànol d’arbitri?

 

1r. Rectificar l’acord de Ple d’atermenament de les finques registrals núm. 1811 i 8227 de 18 de juny de 2018 i acordar un nou atermenament de les finques registrals núm. 1811 i 8227 d’acord amb la documentació tècnica que consta a l’expedient. 

 

2n. Notificar als propietaris de les finques confrontades i, si s’escau, als titulars d’altres drets reals, amb indicació de la data, l’hora i el lloc en què s’ha de practicar l’atermenament així com les dades necessàries per a la identificació de cada finca.

Sense perjudici d’aquesta notificació, l’atermenament s’ha d’anunciar al Butlletí Oficial de la Província i a la pàgina web de l’Ajuntament, amb seixanta dies d’antelació a la data fixada per iniciar les operacions, als efectes que els interessats puguin presentar les al·legacions i la documentació que considerin convenient en defensa del seu dret, fins a vint dies anteriors a l’assenyalat per a l’inici de la pràctica de l’atermenament. Un cop transcorregut aquest termini no s’admetrà cap document ni al·legació.

Així mateix, advertir-los de què no podrà instar-se procediment judicial amb igual pretensió, ni s'admetran interdictes sobre l'estat possessori de les finques, fins que

no s'hagi dut a terme l’atermenament. 

 

3r. Comunicar l’inici de l'expedient d’atermenament al Registre de la Propietat de

Santa Coloma de Farners als efectes escaients. 

 

4t. Continuar el procediment de conformitat amb el que preveuen els articles 141

i següents del Reglament del patrimoni dels ens locals de Catalunya.

 

Vot suggerit:  A favor

 

4.- Aprovació inicial del Protocol d'assetjament psicològic, sexual o per raó de sexe i/o violència física.

 

Agraïm a na Rosa Buixeda per les respostes donades a les nostres preocupacions entorn del protocol i a les companyes regidores que han estat al capdavant del seu desenvolupament malgrat que pensem que això s’hauria d’haver tractat amb la participació de l’oposició com hem manifestat en diverses ocasions.

 

Per la confecció del protocol hem vist que es va contractar una empresa de BADAJOZ per la redacció del protocol i que per aquesta feina han enviat factura el 13.12.2021 per un import de 2.208,25 € (entenem que no s’ha cobrat en aquell moment) i fins ara no s’ha presentat a la seva ratificació pel ple.

 

I ara fem un breu resum dels nostres comentaris al protocol:

 

Entenem que, segons comentat, es modificarà la portada i es posarà l’adreça correcta de l’Ajuntament.

 

1. No trobem correcte que es parli de l’ajuntament com una empresa, consultat amb serveis jurídics ens diuen que:

Pel que fa al fet que el protocol utilitza el terme "empresa" es veu com un defecte de forma. Potser és un còpia i pega d'algun protocol d'una empresa. Tan senzill com modificar "empresa" per l'ajuntament o consistori.

 

Trobem això en les pàgines: pàgina 11 de 46, pàgina 23 de 46.

 

I es diu organització quan som una institució: pàgines 3, 4, 6, 11.

 

També cal modificar quan parlem de la direcció de AJUNTAMENT, serà l’equip de govern.

 

2. No hi ha cap assessorament extern a l'hora de tractar els casos (és imprescindible perquè sempre podem ser parcials) pàgina 6.

 

Personal especialitzat: Serà/n la/les persona/es que en cas de ser requerida/es pel Comitè Assessor, com a especialista (segons la seva formació), puguin ajudar a realitzar informes pericials. No només informes pericials, han de fer acompanyament.

 

3. Els protocols no només han de ser punitius sinó també formatius i per això calen formacions en masculinitats, segons diu el mateix protocol: pàgina 4.

 

4t AJUNTAMENT DE SANTA COLOMA DE FARNERS, es compromet a difondre el protocol i facilitar oportunitat d'informació i formació per a tots els seus membres, per tal de contribuir a crear una major consciència sobre aquest tema i el coneixement dels drets, obligacions i responsabilitats de cada persona.

 

Precisament és un dels problemes detectats en la llei del Si és Sí que té molt a veure amb els protocols que intenten evitar l’assetjament psicològic, sexual o per raó de sexe i/o violència física. Motiu de debat en el moviment feminista.

 

4. Es parla de formació anual pels comandaments, i la resta? Pàgina 19.

 

Cursos de formació per a responsables o comandaments intermedis

El contingut els doti d'habilitats per comptar amb estratègies que millorin el clima de l'organització, la prevenció d'actes d'assetjament i que fomentin la seva responsabilitat i competència a l'hora d'abordar el conflicte. Aquesta formació es facilitarà especialment a aquells membres de l'empresa que, en virtut del que estableix el present Protocol, tinguin alguna competència en els procediments d'advertència o dació de compte d'aquestes situacions, perquè puguin reconèixer i tallar els possibles conflictes en el seu origen.

S'ha d’integrar a la formació continua dels comandaments una definició clara de

conductes "obligatòries" i de conductes "intolerables", tant en la seva pròpia conducta

com en la dels seus subordinats.

 

No hem trobat que es parli d’escoltar a la persona assetjada per saber que vol fer, com vol encarar el tema. Si només ens atenim al formulari de denúncia que és, necessàriament, molt fred entenem que s’abandona la funció d’acompanyament tan imprescindible en aquests casos.

 

Finalment, el que has comentat, Joan, sobre si en cap moment ens cal assessorament extern es farà i que és una de les condicions que la mesa dels treballadors ha demanat reiteradament, tenim una pregunta i un prec:

 

- la pregunta és, en cas que es necessiti aquest assessorament esperarem a la modificació del protocol per atendre el cas?

 

- i el prec és que això consti per escrit en aquest protocol sense necessitat de fer una modificació posterior.

 

Aquest protocol, una vegada aprovat, s’ha de publicar en la pàgina web de l’ajuntament, no ha de quedar només en la intranet, els protocols d’actuació han de ser públics i de fàcil accés. 

 

Per acabar tornem a agrair a totes les persones que l’han fet possible malgrat les mancances abans esmentades que esperem que siguin resoltes al més aviat possible.

 

Vot A favor, s'ha modifícat el redactat dels acords incloent-hi la proposta de la mesa negociadora.

 

5.- Donar compte al Ple de la Resolució 457/2023 d'aprovació de la liquidació del pressupost de l’Ajuntament de Santa Coloma de Farners i de l’informe d’estabilitat financera i de la regla de la despesa de l’Ajuntament.

 

No es vota, només es dona compte. Ens donem per assabentades, però comentarem al punt següent.

 

6.- Dació de compte de l’Informe anual emès per la Intervenció general de l’Ajuntament de Santa Coloma de Farners, relatiu a les resolucions adoptades pel president/alcalde de l’entitat local contràries a les objeccions efectuades o, si s’escau, a l’opinió de la Intervenció General de la Generalitat de Catalunya, les principals anomalies en matèria d’ingressos, els informes d’omissió de la funció interventora i els resultats del control dels comptes a justificar i de les bestretes caixa fixa, de l’exercici 2022.

 

Volem agrair a la interventora totes les explicacions tècniques donades sobre la dació de comptes.

 

No es vota, només es dona compte, per tant, només farem esment a aquests dos comentaris, la resta quedarà per a la comissió especial de comptes.

 

Comentaris:

 

Ö      Deute viu:  2.337.506,64 € (aquí inclòs el préstec  per valor d’1.600.000 €) 

                        +        790.000 € (aval piscina)

            Total           3.127.506,84 €

 

Ö      Per l’any 2022 NO S’AVALUA EL COMPLIMENT DE LA CORPORACIÓ DE L’ESTABILITAT PRESSUPOSTÀRIA NI EL DE LA REGLA DE LA DESPESA d’acord amb la LO 2/2012 en haver-se suspès les regles fiscals pels exercicis 2020, 2021 i 2022 per acord del consell de ministres del 26.07.2022 i acord del congrés dels diputats del 22.09.2022.

 

            Què passarà al 2023? 

 

Ö      Les diferències entre els ingressos i despeses no financeres en la liquidació del pressupost de l’exercici 2022 prèvia aplicació dels ajustaments dona necessitat de finançament per import de -704.875,77€.

 

Aquí s’ha aplicat el sistema europeu SEC (Sistema Europeu de Comptes) que ens diu que com hem estirat molt del romanent ara hem de controlar la despesa i la utilització del romanent.

 

            Què passarà al 2023? 

 

La comissió especial de comptes es reunirà al mes d’abril per aprovar el compte general i remetrà a l’IGAE (Intervención General de la Administración del Estado) i al ple  l’informe resum abans del 30 d’abril, i l’any 2022 va ser el 23 de maig.

 

El tràmit que es fa ara és només la dació de comptes que s’ha d’enviar als òrgans competents tant del ministeri d’Hisenda, com de la comunitat autònoma tot això abans de concloure el mes de març de l’exercici següent al qual correspongui.

 

7. - Informe de l'Alcaldia. Avorrit a escoltar.

 

8. - Precs, preguntes i control als òrgans de govern.

 

I -Tema recurrent de cada ple: Piscina Com tenim el tema? 

 

Cost fins ara:

Ö      2195, 28.10.2022 auditoria tècnica de la piscina, 14.800 € + 3108 €

Ö      2306, 15.11.2022 estudi de viabilitat econòmica i proposta de model de gestió de la piscina, 14.500 € + 3.045 €

Ö      2372, 24.11.2022, servei de desinfecció i posada en funcionament dels aparells de filtratge de l’aigua piscina, 2.328,74 € + 489,04 €

Ö      2448, 02.12.2022, servei de posada en funcionament de la piscina coberta, manteniment correctiu necessari dels elements tècnics i mecànics per fer l’auditoria tècnica, 6.600 € + 1.386 €

Ö      2637, 28.12.2022, servei de neteja i reparació del revestiment dels vasos de la piscina coberta: 4.630 € + 972,30 € IVA

Ö      2642, 29.12.2022, advocat piscina treballadores, 4.414,20 € (IVA inclòs)

                           procuradora, 356,95 € (IVA inclòs)

Ö      278, 13.02.2023, injectors del vas petit, 1.089 €

Ö      308, 14.02.2023, advocada jutjat de lo contencioso adm 4.235 €

Ö      486, 06.03.2023, vidre filtrant per a 4 filtres d’aigua, 12.309 € + 2.584,89 € d’IVA

Ö      487, 06.03.2023, extracció de les terres de 4 filtres, 4.800 € + 1.008 € d’IVA

Ö      488, 06.03.2023, servei de pintat del  microciment de la pila d’aigua freda, 4.554,65 € + 956,45 €

Ö      560, 10.03.2023, retirar el gresite de la sauna i preparar la superfície... 4.705 € + 988,05 €

 

                                                                                              TOTAL:  93.860,27 €

 

II – Pressupost 2023, encara pendents de rebre informació al respecte.


INSISTEIXEN EN QUE NO PODEN QUADRAR-LO.

 

III – Estat de la situació de la secretaria, decret d’alcaldia 184 de data 03.02.2023. 

Decret 385 de data 21.02.2023, 18 de març per un any més... Justament un dia després del ple es firmava el decret d’alcaldia, no cal recordar el que va passar el 15 de febrer de 2016 on es va aprovar per junta de govern la pròrroga en el càrrec d’en Victoriano Sánchez, anterior secretari del consistori i no es va informar al ple que va ser el mateix dia. Després parlem de transparència!

 

Per la seva part, el capítol XIII del Decret 123/1997, de 13 de maig, pel qual s'aprova el Reglament general de provisió de llocs de treball i promoció professional dels funcionaris de l'Administració de la Generalitat de Catalunya (RGP), es dedica a la comissió de serveis i a l’encàrrec de funcions com a sistemes extraordinaris de provisió reservats a llocs de treball de personal funcionari. 

L’article 101 del RGP, sota el títol “Causes i condicions de la comissió de serveis”, disposa el següent: 

"101.1 Els secretaris generals poden atorgar comissions de serveis als funcionaris que en depenen, per raons d'urgència i motivades en necessitats dels serveis, per al desenvolupament de determinades funcions, per a la cobertura de llocs de treball vacants o que estan reservats a altres funcionaris.

101.2 Per poder ocupar un lloc en comissió de serveis, els funcionaris hauran de reunir els requisits i les condicions establerts a la relació de llocs de treball per al desenvolupament de les funcions o dels llocs que passin a ocupar.

101.3 Els funcionaris destinats en comissió de serveis percebran, amb caràcter general, la totalitat de les seves retribucions amb càrrec als crèdits de les unitats directives on vagin destinats i constin pressupostats els llocs de treball o tinguin dotacions per a l'exercici de les funcions que s'hagin de realitzar efectivament, llevat d'un acord motivat dels departaments afectats."

Pel que fa a la temporalitat de la comissió de serveis, l’article 104 del RGP estableix el següent: 

"104.1 Les comissions de serveis tindran sempre caràcter temporal i restaran sense efecte si és necessari per raó de servei, o perquè es proveeixi el lloc pel procediment ordinari o pel transcurs del temps pel qual es va concedir, que serà un màxim de dos anys.

104.2 El lloc ocupat en comissió de serveis que sigui necessari cobrir amb caràcter definitiu s'haurà d'incloure en les convocatòries de provisió de llocs de treball que es realitzin amb posterioritat a la concessió de la comissió i pel sistema que correspongui segons el que determinen les relacions de llocs de treball."

Finalment, pel que fa als drets dels funcionaris destinats en comissió de serveis, l’article 108 del RGP disposa que: “Els funcionaris destinats en comissió de serveis o en encàrrecs de funcions, durant el temps de la seva vigència, tenen dret a la reserva del lloc de treball que ocupaven amb caràcter definitiu en el moment d'autoritzar-se la comissió o l'encàrrec de referència, llevat que hagi obtingut pels procediments ordinaris un nou lloc, cas en el qual se li reservaria aquest nou lloc.”

NO DONEN RESPOSTA.

IV – AICO, s’avança en aquest tema? Què farem a l’agost?


NO DONEN RESPOSTA.

 

V – Decrets d’alcaldia

Decret 482, 28.02.2023, subvenció diputació fons econòmic de caràcter extraordinari. Atès l’escrit de la Diputació́ de Girona (E2023001911), pel que comunica que al nostre Ajuntament li correspon una subvenció́ total de fins a 64.129,99€, del Fons econòmic de caràcter extraordinari, 2023. 

NO SABEN DONAR RESPOSTA.

VI – Diputació de Girona, perquè s’ha renunciat a aquesta subvenció? ODS – Objectius de desenvolupament sostenible, 23.03.2023, Agenda 2030.

Per una altra banda hem autoritzat la Jornada de Tosca sobre ODS amb les escoles verdes de la comarca.

NO PODIEN COMPLIR ELS TERMINIS.

VII – Escrit de la policia local.

Demanem una trobada conjunta per comentar el tema.

ENS CONVOCARAN A UNA TROBADA.

 

 

 

 

 

 

 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada