dilluns, 16 de gener del 2012

MOCIÓ QUE PRESENTA LA CUP PER A LA MODIFICACIÓ DEL REGLAMENT DE PARTICIPACIÓ CIUTADANA

Tenint en compte que promoure la participació ciutadana va ser dit, assumit i/o reclamat per la majoria de grups polítics de l’ajuntament en la constitució del nou consistori l’11 de juny de 2011, i que l’equip de govern actual va incloure la promoció de la participació ciutadana en el seu programa de govern, amb l’assignació inclús d’una regidoria; considerem que, en conseqüència, la promoció de la participació ciutadana és un dels objectius principals d’aquesta legislatura, i que cal fer esforços per millorar els mecanismes de participació ciutadana i per acostar el funcionament de l’ajuntament a la ciutadania, per tal que se’l sentin i facin més seu.

Tenint en compte que aquest ajuntament va aprovar un Reglament de Participació Ciutadana en sessió plenària ordinària el 21 de gener de 2008. Tenint en compte l’article 5 del mateix reglament, que especifica que aquest és una norma transitòria, així com el poc ús que n'ha fet la ciutadania i les limitacions imposades a la participació en el propi reglament.

Tenint en compte els articles 227 i 228 del RD 2568/1986, de 28 de novembre, pel que s’aprova el Reglament d’organització, funcionament i règim jurídic de les Entitats locals, en què es reconeix el dret a intervenir i a ser convocades de les entitats i associacions.

I considerant finalment el fet que les pròpies entitats del nostre municipi han mostrat la seva voluntat d’incorporar temes en les discussions plenàries, el Grup Municipal de la CUP presenta al Ple de l’Ajuntament de Santa Coloma de Farners les següent propostes d’acord de mofificació del Reglament de Participació Ciutadana:

- Incoporar en l’actual reglament el dret a intervenir i a ser escoltades de les entitats i associacions degudament registrades a través dels següents articles:

“Quan a efectes d'ampliar la informació disponible, escoltar la seva opinió o rebre el seu informe sobre un tema concret que sigui presentat a la comissió informativa prèvia al ple, tant pel govern com per algun grup municipal, aquests podran convocar les entitats que considerin convenient. Aquestes exposaran la seva opinió i respondran a les preguntes dels diferents grups de forma prèvia a la discussió de la pròpia comissió.”

“Les entitats que hagin estat convocades i hagin assistit a les comissions informatives, així com aquelles hagin intervingut com a interessades en la prèvia tramitació administrativa d’algun punt de l’ordre del dia d’un ple, podran sol.licitar abans de la celebració del mateix ple el dret a intervenir amb anterioritat a la lectura, debat i votació de la proposta. Es competència de l'alcalde donar compliment a la mateixa, posant en coneixement, de forma prèvia al ple, a tots els grups municipals de les peticions presentades i del motiu de la seva denegació, si s'escau.” 

- Modificar l’actual reglament eliminant la intervenció de la comissió informativa en el mateix, a través dels següents redactats:
 
Article 1.2 “La comunicació, suggeriment, prec o pregunta, s’haurà de dirigir a l’Alcalde mitjançant escrit que es presentarà davant el Registre General de l’Ajuntament amb una antel.lació mínima de dos dies hàbils anteriors a la realització del Ple ordinari, indicant la persona que intervindrà, la qualitat amb què actua, si ho fa en nom propi o en representació d’algú (s’ha d’acreditar), i l’interès en l’assumpte. Totes les peticions presentades hauran de ser
traslladades als diferents grups municipals abans del començament del Ple.”

Article 2.1 “Com a primer punt de l’Apartat de Precs i Preguntes del Ciutadà, els diferents grups municipals podran presentar proposta de denegació de les comunicacions presentades en base a si és un assumpte sobre el qual l’Ajuntament no té competències, si la seva resolució o resposta compet estrictament als serveis municipals sense necessitat d’intervenció del Ple, o si ja s’ha presentat en una altra sessió en el període d’1 any immediatament anterior.”

- Incorporar el dret de les entitats i associacions degudament registrades, així com dels propis veïns a presentar propostes d’acord en els plens a través dels següents articles:

“Tota entitat degudament registrada té dret a presentar una proposta d’acord al Ple ordinari de l’Ajuntament. Així mateix podrà fer-ho tot veí o veïna de Santa Coloma de Farners que la presenti recolzada com a mínim per les signatures de l’1% de les persones empadronades al municipi. Aquesta proposta haurà de presentar-se per escrit amb una antel.lació mínima de dos dies hàbils a la comissió informativa prèvia al ple. Aquesta entitat o veí o veïna serà convocada
a la mateixa comissió a efectes de ser escoltada de forma prèvia a la discussió i podrà assistir a la discussió de la mateixa.”

“Si aquesta proposta és acceptada per acord de la comissió informativa, serà incorporada al Ple. L’entitat o veí o veïna que hagi presentat la proposta tindrà dret a intervenir amb anterioritat a la lectura, debat i votació de la proposta.”


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada