dilluns, 2 de gener del 2023

Ple extraordinari del 24 d'octubre de 2022

PLE 24.10.2022

 

 

 

Em plau convocar-vos a la sessió extraordinària del Ple, que tindrà lloc el dilluns 24 d’octubre de 2022, a les 20 hores, al saló de sessions de l'Ajuntament, per a tractar els següents assumptes que integren l’ordre del dia:

 

1.- Incoació de l’expedient administratiu per a la resolució del contracte de concessió d'obra de la nova piscina coberta i serveis complementaris municipals de Santa Coloma de Farners amb l’empresa Sport Assistance 2000 SL.

 

2.- Modificació de les ordenances fiscals reguladores dels tributs municipals (aprovació provisional) per a l’exercici 2023

 

L’alcalde

Joan Martí i Bonmatí

 

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

1.- Incoació de l’expedient administratiu per a la resolució del contracte de concessió d'obra de la nova piscina coberta i serveis complementaris municipals de Santa Coloma de Farners amb l’empresa Sport Assistance 2000 SL.

 

·      Tenim una nova piscina?

·      Anem tard, això s’havia d’haver fet molt abans, era 3 o 6 mesos per a la resolució del contracte?

·      I per parlar amb claredat, perquè totes les persones que ens escolten o que visualitzaran el ple més tard ho tinguin clar, quins són els passos a fer a partir d’ara?

·      Recordar què es demana: 

Ö      300.000 €       per inversions no realitzades (2019, 2029 i 2039

Ö        37.838,84 €  de la Garantia dipositada

Ö      262.161,16 €  indemnització per danys i perjudicis

Ö           2.001 €       multa

·      Falta el punt de reobertura immediata de l’equipament perquè ja ho podem fer sense dilacions atenent al plec de clàusules. Clàusula 79 del plec de condicions

·      Temes pendents del darrer ple:

Ö      El jutge del mercantil número 4 de Barcelona ha acceptat tota la documentació presentada per Sport Assistance perquè està redactada d’acord amb la legislació vigent, ja sabem que la legislació afavoreix a l’empresa privada i que com a grup municipal estem en contra de la gestió neoliberal dels diners públics. Aquest consistori el 2007 va acceptar jugar aquest joc amb aquestes cartes marcades, com ja hem repetit en diverses ocasions i només  els grups municipals de l’Entesa per Scf i Colomencs pel canvi van votar en contra. Cal recordar això perquè se’ns diu que només parlem de l’alcaldia actual i no pas de la que va presentar i votar favorablement a la realització d’aquesta obra sobredimensionada que van ser: ERC, PSC i CIU.

Ö      Un altre dels temes pendents de clarificar és que des del 2009, com a mínim, que sabem que l’empresa, més aviat o més tard, tindrà greus problemes. Ja es va presentar un concurs de creditors, ja vam haver de facilitar un aval d’1.000.000 €, en totes les reunions que hem participat des del 2016 sempre els hi hem sentit dir que amb els socis que tenen no poden fer front a les despeses generades per l’equipament i finalment el 18 de novembre del 2021 es va presentar la proposta de resolució de mutu acord. Proposta que no es va acceptar, però que tampoc es va rebutjar formalment. 

 

Tenim l’informe de l’auditoria, Global & Local Audit que ens aconsella acceptar la proposta per evitar danys a l’equipament i perjudicis a les usuàries i els usuaris i als i les treballadores. Llegir l’informe.

 

L’informe negatiu de secretaria i intervenció no arriba fins a l’11 de juliol d’enguany.

 

L’empresa insisteix en el tema de la subrogació dels treballadors i les treballadores i des d’alcaldia no es respon adequadament.

 

Per tot això votarem a favor malgrat que pensem que falta el punt de reobertura immediata, subrogació de les i els treballadors i preguem que es prenguin decisions valentes pel bé comú.

 

 

 

2.- Modificació de les ordenances fiscals reguladores dels tributs municipals (aprovació provisional) per a l’exercici 2023

 

Per començar lamentem el poc temps que hem tingut per poder fer un estudi exhaustiu de totes les ordenances, el dimecres a primera hora de la tarda rebem unes que eren incorrectes i fins a les 18’48 del mateix dimecres no rebem el text íntegre, malgrat que a les 18’02 rebem la memòria d’alcaldia per whatsapp. En ser un ple extraordinari hem fet comissió informativa a les 19’00 hores d’avui.

 

En la memòria d’alcaldia es parla d’un augment de les ordenances en un 10% que és l’IPC interanual, d’on l’han tret? Institut d’estadística de Catalunya, IPC interanual a setembre de 2022 és de 8,5 %. La resposta és que s’ha agafat el del mes d’agost, 10,5%.

 

Al mes de maig, després de la modificació de crèdit n 8 l’estat del romanent líquid de tresoreria era de 1.505.470,33 € i ara és de 812.185,21 €.

 

MC 9               ?

MC 10             90.939,22 €     

MC 11             SUBVENCIÓ DIPUTACIÓ 25.000 €

MC 12             181.083,00

MC 13             ?

MC 14             210.200 €

MC 15             ?

MC 16               18.000 €        

MC 17             213.502,70 €

 

El romanent de tresoreria per a despeses generals forma part de l'estat de liquidació del pressupost i és la suma dels drets pendents de cobrament (del mateix exercici i dels anteriors) més els fons líquids de tresoreria menys els crèdits pendents de pagament (del mateix exercici i dels anteriors). Tot i la denominació de “romanent líquid de tresoreria”, aquesta magnitud no significa un sobrant líquid de tresoreria. És senzillament el resultat líquid que s'obtindria en l'hipotètic supòsit que es cobressin tots els drets reconeguts i es paguessin totes les obligacions reconegudes, tant d'operacions pressupostàries com no pressupostàries, tenint en compte les desviacions de finançament afectat positives acumulades.

 

Cal fer augment de les ordenances? Quin pressupost ens espera al desembre? L’equip de govern està preparant un pla de sostenibilitat financera per encaixar la municipalització de la piscina i altres serveis locals? Quan teniu previst començar a socialitzar amb l’oposició la proposta de pressupost pel 2023.

 

En una situació de tensió econòmica per a les famílies, les taxes s'haurien d'escalar i ajustar per a compensar les famílies de menys renda (que generen menys residus, que gasten menys aigua, que tenen menys metres de vorera per habitatge, etc). Si l'ajuntament no ho fa, és que es nega a veure l'esforç que han de fer les famílies de menys ingressos.

 

Només s’ha per les famílies nombroses.

 

Ordenança fiscal N 2 Reguladora de l’impost sobre béns immobles.

 

Demanem a secretaria que esmeni l’article que modifica perquè, entenem que s’està modificant l’apartat 4.1 de l’article 11 i no pas l’article 4.1 que es refereix als subjectes passius i no pas a les bonificacions.

 

No s’incrementa l’IBI, bona notícia per a les rendes més baixes, però potser caldria pensar que s’hauria d’haver pujat per als immobles residencials de taxació més alta. Es modifiquen les bonificacions: en el 4.1 treuen que sigui a partir del 2019, o sigui que si algú ha fet aquestes modificacions fa 10 anys pot demanar que li siguin bonificats i tornat el 50% dels IBI que ha pagat amb anterioritat durant els 3 anys següents?

 

 

Ordenança fiscal N 5 Reguladora de l’impost sobre instal·lacions, construccions i obres:

 

Es modifica l’article 8.2 i es passa d’un 3% a un 4% sobre el pressupost d’execució material del projecte per la instal·lació de grues, col·locació de conductors per la sortida de fums, etc. 

 

El 8.3 modificacions fetes del 3 al 4%.

 

El 8.4 legalitzacions del 3 al 4%.

 

Ordenança fiscal N 7 Reguladora de les taxes per activitats jurídiques i administratives de competència local

 

Totes les taxes s’apugen un 10%, 

·      Certificat d’empadronament passa de l’1,30 al 5 €

·      Es cobrarà per l’emissió de volants d’empadronament 2 €

·      Expedició de certificacions de matrimoni passa de 102 a 135 €, un 33%

Quin és el cost?

 

 

Pensem que s’apugen totes també les llicències o comunicació per a l’exercici o instal·lació d’activitats, llegir algunes, beneficiem al comerç de proximitat?

 

Llicències urbanístiques, llicències de taxis, en fi totes.

 

 

Ordenança fiscal N 8 Reguladora de la Taxa de recollida de residus

 

A l’octubre de l’any 2021 es van apujar un 5% i aquest un 8%, pensem-hi:

 

2021    159,73 €

 

2022    167,75 €

 

2023    181,20 €                     Diferència amb el 2021:  21,47 €

 

Sembla poc, oi? Però no ho és quan els sous han perdut poder adquisitiu a causa de la inflació.

 

Secretaria que verifiqui els imports, hi ha alguns que no es corresponen.

 

Nova bonificació ens sembla correcta, però serà per la gent que es pugui desplaçar fins a la deixalleria, com ho faran les persones que no poden fer-ho? Falta l’apartat B.

 

Un comentari sobre el tema de residus especials, tema que ens han comentat amb anterioritat les i els perruquers, per tenir un descompte del 7% han de portar 60 litres i pel 15% 70 litres. Sembla una mica excessiu. 

 

Ordenança fiscal N 10 Reguladora de la taxa pels serveis de retirada, dipòsit i immobilització de vehicles

 

També un 10%.

 

Ordenança fiscal N 13 Reguladora de la taxa per ensenyaments especials

 

S’actualitzen totes les taxes prenent com a indicador l’augment de l’IPC interanual (10%) i a més a més, en el cas de l’Escola de Música s’augmenten les tarifes un 5% addicional, per tal d’intentar pal·liar una part del dèficit que ocasiona el servei. Pel que fa a l’Escola d’Adults, es prenen en consideració els mateixos criteris, s’actualitzen les taxes aplicant l’augment de l’IPC interanual i s’hi afegeix un 10% addicional, amb el mateix objectiu d’intentar pal·liar una part del dèficit que ocasiona el servei.

 

Vergonya que es jugui amb l’educació!

 

Ordenança fiscal N 15 Reguladora de la taxa per serveis relatius a la tinença d’animals domèstics

 

També un 10%.

 

Ordenança fiscal N 16 Reguladora de la taxa per a la realització d’activitats singulars de la policia municipal

 

També un 10%.

 

Ordenança fiscal N 17 Reguladora de la taxa per a la prestació de serveis a la Residència Geriàtrica Sant Salvador d’Horta

 

S’actualitzen les taxes a petició de SUMAR, amb l’objectiu de resoldre la discrepància entre els preus fixats per la Generalitat de Catalunya per a les places concertades i el preu fixat per l’Ajuntament de ScF per a les places privades.

 

En el cas de les places de mitja dependència, no s’assoleix la totalitat de l’increment proposat per SUMAR, ja que aquest augment superaria amb escreix el 10% de l’IPC interanual, per aquest motiu s’ha optat per aplicar una pujada més continguda.   NO ES VEU AQUESTA PUJADA NOMÉS ESTÀ EN EL PREU ESTADA RESIDÈNCIA/MES.

 

Ordenança fiscal N 19 Reguladora de la taxa d’ús de les instal·lacions i equipaments municipals

 

També un 10%.

 

Ordenança fiscal N 20 Reguladora de diverses taxes per utilització privativa o l’aprofitament especial del domini públic

 

També un 10%.

 

Ordenança fiscal N 22 Reguladora de la taxa per a la utilització de columnes, cartells i altres instal·lacions per a l’exhibició d’anuncis.

 

També un 10%.¡

 

Finalment, quantes ordenances fiscals tenim?

 

2022, en teníem 20

2021, en teníem 23

2020, en teníem 23

2019, en teníem 23 i una més amb els preus públics.

 

Què passa ara que no tenim els preus públics inclosos en les ordenances? No sabem els preus de la piscina, ni del centre eix de negocis.

 

Per tota aquesta argumentació el nostre vot serà contrari a la proposta.

 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada