dilluns, 2 de gener del 2023

Ple ordinari del 19 de setembre de 2022

PLE 19.09.2022

 

 

 

Em plau convocar-vos a la sessió ordinària del Ple, que tindrà lloc el dilluns 19de setembre de 2022, a les 20 hores, al saló de sessions de l'Ajuntament, per a tractar els següents assumptes que integren l’ordre del dia:

 

1.- Aprovació acta sessió anterior.

 

2.- Aprovació inicial de la modificació de crèdits 14/2022.

 

3.- Incorporació a l’Inventari de béns, drets i obligacions de l’Ajuntament de Santa Coloma de Farners de dos immobles.

 

4.- Proposta per a l'aprovació del manifest de l'acord social per l'amnistia il'autodeterminació.

 

5.- Proposta del grup municipal de la CUP-AMUNT sobre l'IVE.

 

6.- Proposta del grup municipal de la CUP-AMUNT en relació amb la piscina municipal coberta.

 

7.- Aprovació inicial de la modificació de crèdits 16/2022.

 

8.- Ratificació del Decret de l'Alcaldia núm. 1679, de 8 d'agost de 2022, i delegació en l'Alcaldia de la competència per a resoldre el recurs de reposició interposat per l'administrador concursal de la mercantil Sport Assistance 2000 SL.

 

9.- Informe de l'Alcaldia.

 

10.- Precs, preguntes i control als òrgans de govern.

 

-------------------------------------------------------------------------

 

 

1. Aprovació acta anterior. Ok

 

2.- Aprovació inicial de la modificació de crèdits 14/2022.

 

En aquest cas cal que ens abstinguem, malgrat que podríem donar un vot afirmatiu perquè parla molt dels subministraments energètics que, evidentment, en l’elaboració del pressupost 2022 no va ser contemplat el seu encariment desorbitat. Però, també es parla d’altres temes que entenem que s’haurien d’haver revisat: els temes de manteniment, reparacions i millores. En aquest punt hem de recordar la falta de previsió quan es preparen els pressupostos.

 

Que ens aclareixin el punt d’administració general, jurídics i contenciosos 20.000 €.

 

Vot suggerit: abstenció. 

3.- Incorporació a l’Inventari de béns, drets i obligacions de l’Ajuntament de Santa Coloma de Farners de dos immobles.

 

Pel que se’ns va comentar en la comissió informativa aquests dos immobles es volen registrar en l’inventari de béns amb la intenció de posar-los a subhasta.

 

Aquí dos temes:

 

·      L’inventari del qual sempre en parlem, però que mai arriba a resoldre’s, fa anys i mesos que en parlem.

·      En el cas de la casa de Farners la proposta seria més aviat la d’intentar la rehabilitació i dedicar-la a lloguer social. Com ja sabeu s’està preparant l’ordenança pels habitatges de lloguer social i seria una molta bona iniciativa.

 

En resum entenem que s’han d’incorporar a l’inventari per poder resoldre el que es fa, l’ajuntament hauria de compensar al geriàtric amb l’import cadastral i després posar-lo a disposició. El preu de la taxació és de 101.358,32 €, l’import de rehabilitació és de 213.966,14 €. Cal voluntat política per fer-ho.

 

Vot suggerit: a favor, no tenim alternativa i a més volem potenciar el tema de l’inventari.

 

 

4.- Proposta per a l'aprovació del manifest de l'acord social per l'amnistia i l'autodeterminació

 

Com a CUP formem part del col·lectiu i una de les primeres accions que s'ha acordat és presentar a tots els ajuntaments possibles aquesta moció en suport a l'Amnistia i a l'Autodeterminació.

 

Aquest col·lectiu el conformen 33 persones de molts espais (anomenar alguns) i el text de la proposta ja ho diu tot.

 

Vot suggerit: a favor

 

5.- Proposta del grup municipal de la CUP-AMUNT sobre l'IVE.

 

El 28 de setembre va ser declarat  Dia internacional per l’accés a l’avortament legal i segur per l’assemblea del Moviment Feminista Llatinoamericà, celebrada a l’Argentina el 1990 per denunciar les complicacions causades pels avortaments insegurs i il·legals. A partir d’aquest moment es comença a commemorar aquest dia de forma mundial.

L'anul·lació per part del Tribunal Suprem dels Estats Units de la sentència que reconeixia el dret constitucional a avortar i que de facto ha suposat la il·legalització de l'avortament en 13 estats del país, ha establert un precedent internacional i és suma a la resta d’atacs que s’estan donant en altres països. Aquests atacs no es tracten de casos aïllats, sinó que formen part d’una ofensiva retrògrada, masclista i patriarcal,  liderada per grups fonamentalistes amb vinculació directa amb l’extrema dreta i que operen de forma coordinada a tot el món. Aquestes organitzacions que conformen una xarxa transnacional, busquen imposar una agenda anti-DSiR i influenciar en les polítiques a través de tot l’espectre institucional amb l’objectiu d’assolir reformes legals restrictives que impedeixin a les dones persones gestants accedir al dret a l’avortament. 

 

Aquestes entitats, ben enxarxades entre si, amb capital polític i econòmic, i que tenen implantació a Catalunya i també a l’Estat Espanyol, tenen incidència en diferents esferes: dissenyen campanyes de comunicació amb forta implantació a les xarxes socials; distribueixen llibrets i manuals amb desinformació i consideracions bioètiques sobre l’avortament; i fan cursos, simposis i xerrades en universitats catòliques. Algunes d’elles també impulsen escarnis escraches contra les dones embarassades davant les clíniques que practiquen les interrupcions de l’embaràs. I, en el camp jurídic, lideren una ofensiva als tribunals contra els centres mèdics que duen a terme aquesta pràctica i contra les defensores dels drets sexuals i reproductius. 

 

La mateixa associació de defensa dels Drets sexuals i reproductius s’ha vist atacada moltes vegades, fins i tot les persones que tenen càrrecs dins la mateixa s’han vist personalment compromeses, per tot això el nostre grup municipal s’ha sentit interpel·lat a presentar la moció que avui forma part de l’ordre del dia d’aquest ple.

 

En la passada comissió informativa vam retirar dos punts per facilitar la votació a la resta de grups, per la qual cosa demanem el vot a la resta de grups municipals.

 

12.12.2012. Dilmé IVE, Ruiz Gallardón. 

 

Vot suggerit: a favor

 

6.- Proposta del grup municipal de la CUP-AMUNT en relació amb la piscina municipal coberta.

 

Abans de començar ens agradaria que ens permeteu fer la presentació del punt i després llegirem la part dispositiva.

 

Pensem que cal fer una mica d’història de tot el que comporta tenir aquest equipament construït i ara mateix tancat per temps indefinit. La raó per fer-ho així és perquè estem convençudes que els pobles que no tenen memòria estan condemnats a repetir els errors i això cal que no ens torni a passar perquè, malauradament, ens passa massa sovint.

 

La decisió de construir la piscina es planteja a començaments del segle XXI, amb una recollida de firmes per saber el posicionament de la població i finalment el 2007 es fa l’aprovació inicial i definitiva del projecte, es fa l’aprovació del plec de clàusules i es fa l’adjudicació de la concessió el mateix any. El 2008 s’autoritza a l’empresa a demanar un crèdit on s’hipoteca la concessió i durant tots aquests anys s’han acordat novacions del préstec que han comportat increments del període de carència i variacions del venciment de manera que l’import estimat del deute el maig del 2022 és de 3.132.262 €. Més tard modifiquem el projecte, concedim un aval d’un milió d’euros i la resta ja la sabeu, l’empresa sempre ha plorat la falta d’ingressos, la falta de socis, malgrat que ens consta la viabilitat de la gestió de l’equipament.

 

Però, no només l’empresa SPORT ASSISTANCE 2000 té responsabilitat en l’estat actual de la piscina i serveis complementaris, sinó que els equips de govern de tots aquests períodes han vist de molt a prop l’evolució de la concessió: com hem dit abans préstec hipotecari, aval de l’ajuntament, novacions del préstec, etc.  Hem fet una lectura de tots els plens dels mandats 2007-2011, 2011-2015, 2015-2019 i fins ara i la realitat és que només dos grups municipals s’han oposat o s’han abstingut a les propostes fetes des de l’equip de govern amb relació a la piscina municipal coberta: Colomencs pel canvi i l’Entesa per Santa Coloma en el primer període, que és el més important perquè és el de la construcció i adjudicació,  i la CUP en els darrers tres mandats. La resta de grups municipals van votar a favor en tots els casos i han de tenir present que en algun moment se’ls hi poden demanar responsabilitats polítiques per les decisions presses. El posicionament de la nostra assemblea local en aquest sentit s’ha manifestat amb molta duresa envers la falta de responsabilitat dels grups municipals a l’hora posicionar-se perquè tenim molt clar que el vot que s’emet quan estem a ple és un vot que ens obliga i ens responsabilitza i, a vegades, es fa de forma molt poc fonamentada, sense un estudi seriós dels temes que estem tractant. 

 

Passem a la lectura de la part dispositiva de la moció:

 

1. Això està contemplat en el plec de clàusules, només cal complir-los, i és justament el que s’ha de fer. Clàusula 79. Intervenció dels serveis (llegir-ho en veu alta)

 

2. Entenem que estem en aquest punt, es farà l’auditoria. De fet sembla que avui ha començat a funcionar.

 

3. Crear la partida és un tema que intervenció ha de resoldre, de fet és el que ens va plantejar alcaldia en altres moments.

 

4. Iniciar els tràmits de la subrogació, també és el que toca fer. Clàusula 79

 

5. Aquest és el punt que cal desenvolupar amb una mica més de detall:

 

Tenim diversos exemples de creació d’empreses públiques, però hem escollit el de l’ajuntament de Cardedeu, perquè és un municipi molt semblant al nostre pel que fa a la població.

 

El 31 de maig del 2017 acabava la concessió de la gestió dels serveis esportius municipals a la piscina municipal coberta de Cardedeu. 

L’equip de govern preveient aquesta circumstància pren la iniciativa el gener del 2017 i crea una empresa pública, el febrer del 2017 fa la memòria justificativa del canvi de gestió dels serveis esportius de gestió privada a gestió pública. 

El ple del 25 de maig del 2017 aprova el canvi de gestió i al juny la piscina municipal coberta passa a ser gestionada de forma pública.

 

No hi ha cap inconvenient en crear aquesta empresa pública, recordem que l’empresa mixta que actualment gestiona el servei d’aigües, Aigües Colomenques, també va creada des del nostre consistori. 

En conclusió, no cal inventar res, tot està inventat, els estatuts són fàcils d’emplenar i complir.

 

6. Ple extraordinari per donar informació puntual a la població. Entenem que és a ple on s’ha de debatre i informar adequadament a la població.

 

En la comissió informativa se’ns demanava si teníem l’estudi de viabilitat fet, no l’hem pogut acabar perquè ens falten les dades de l’auditoria que entenem es faran públiques tan bon punt s’hagi presentat. Però només amb les dades que se’ns han facilitat en la darrera trobada, març 2021, auditat 2020, aplicant totes les despeses financeres i els serveis generals:

 

DF préstec ajuntament                        3.378,88

DF préstec BBVA-ICF                          42.376,31

Altres DF                                              1.048,16

Interessos descobert i demora               436,74                    resultat           47.240,09

 

Serveis generals (estructura)             43.000,78                   173.000 crèdit a 20 anys 1%

                                                           85.377,10

 

Diferència:  173.000 – 85.400:   87.600

 

Aquests números amb 1745 socis el març del 2020, acabant amb 840 socis el gener del 2021. Actualment, tenim uns 980 i escaig de socis que, evidentment s’han de fer créixer per arribar a un mínim de 1300/1400 socis, amb preus més atractius per a tota la població i perquè molts col·lectius vulnerables puguin tenir accés a un servei que significa una notable millora de la seva salut.

 

Per tot això demanem als grups municipals el seu vot favorable a la moció que, per a nosaltres, significa començar a prendre decisions valentes que molt segurament tindran l’aprovació de tota la població.

 

 

Històric: (això és perquè nosaltres ho tinguem clar, no ho llegirem!)

 

Ple del 16 d’abril de 2007: Aprovació inicial del projecte. Per unanimitat.

 

Ple del 12 de setembre de 2007: II Aprovació definitiva del projecte.

Vots favorables: 14, Abstencions 3 (CpC). 

III Aprovació del plec de clàusules administratives particulars i convocatòria de la licitació, per a l’adjudicació del contracte de concessió d’obra pública per a la construcció i explotació de la piscina coberta municipal i centre de fitness.

Vots favorables: 13, Abstencions: 3 (CpC), Vot en contra: 1 (Entesa).

 

Ple del 10 de desembre de 2007: IV: Acceptació de la subvenció del Consell Català de l’Esport per a la construcció de la piscina coberta. Import 997.000 € import principal del préstec i 410.554 € import dels interessos del principal.

Vots favorables: 14, Abstencions: 3 (CpC).

VIII: Adjudicació del contracte de gestió d’obra pública de la piscina coberta

Vots favorables: 14, Abstencions: 3 (CpC).

 

Ple del 12 de maig de 2008: XV. Autorització a l’empresa adjudicatària del contracte de concessió d’obra pública de la piscina coberta, per tal que procedeixi a hipotecar la concessió del servei per un import de 3.000.000 €, en compliment del que preveu el plec de clàusules administratives que va servir de base a la licitació.

Vots favorables: 14, Vots en contra: 3 (Colomencs pel canvi)

 

Resposta d’en VG a la pregunta d’en Boguñà (responsabilitat subsidiària): La possibilitat de d’hipotecar la concessió ja està prevista per la Llei de contractes de les administracions públiques i aquest dret va ser recollit pel plec de clàusules que va servir de base a la licitació, ja que aquesta és pràcticament l’única possibilitat de finançament de la inversió. Afegeix que, en cas d’incompliment de les seves obligacions davant l’entitat financera, per part del concessionari, es produiria l’execució de la hipoteca i l’adjudicatari en aquest procediment d’execució hipotecària quedaria subrogat en la posició del concessionari, també prèvia autorització de l’empresa, i en els termes que preveu la llei.        

 

Ple del 17 de novembre de 2008: Proposta de CpC per crear una comissió de seguiment de l’obra de construcció de la piscina coberta municipal.    

 

Ple del 19 de gener de 2009: V: Modificació del contracte de concessió d’obra pública de la piscina coberta i aprovació de l’aval.

Vots favorables: 11, Vots en contra: 4 Entesa i CpC.

 

Ple del 6 d’abril de 2009: II: Aprovació inicial de la modificació del projecte tècnic de construcció de la piscina coberta i serveis complementaris.

Vots favorables: 10, Abstencions: 2 (Entesa i CpC).

 

Ple del 29 de desembre de 2010: I. Autorització a SPORT ASSISTANCE 2000, Sl, per la novació i ampliació d’un crèdit, passa de 3.000.000 a 3.519.000 €

Vots favorables: 10, Vots en contra: 4 (Entesa i CpC)    

 

Ple del 22 de gener del 2013 La CUP: Demana que en el cas que l’Ajuntament hagi de posar diners per a la piscina coberta, no sigui perquè si. Proposen que l’Ajuntament ho empri per a becar nous socis (persones amb problemes de salut que necessitin rehabilitació, nens que estiguin tot el dia al carrer...).

  

Ple del 15 de juliol de 2013 La CUP:  Proposta de la CUP, per a l’elaboració d’un informe respecte a la piscina coberta municipal. En aquestes condicions considerem important poder examinar detingudament quina és la realitat concreta de Santa Coloma i quines són les possibles solucions que es poden trobar, alternatives que haurien de ser conegudes pels ciutadans i ciutadanes. Alhora, aquests haurien de poder participar en l'elaboració de solucions de futur per a aquest equipament, coneixent les conseqüències de cada una de les alternatives i aportant, si fos el cas, propostes sobre com encarar-ho. 

 

Ple del 15 de juliol de 2013 Personació en el procediment de concurs de creditors de la mercantil Sport Assistance 2000, SL. Unanimitat.

 

Ple del 14 de juliol de 2014Execució parcial de l’aval que garanteix els crèdits de Catalunya Bank SA i de l’Institut Català de Finances a Sport Assistance 2000 SL.

Vots favorables: 9 (CIU i PSC), Vots en contra: 4 (CUP i CpC), 3 abstencions (ERC).

 

Ple del 14 de juliol de 2014Ratificació del Decret de 28 de novembre de 2013, pel qual es va aprovar el Projecte final d’obres de la piscina coberta municipal, redactat per Pallejà-Leon Arquitectes SL.

Vots a favor (CIU, PSC i ERC) i quatre abstencions (CUP i CPC).

 

Ple del 14 de juliol de 2014:Proposta del grup municipal de la CUP per anul·lar l’aval de l’Ajuntament a l’empresa concessionària de la piscina Sport Assistance 2000 SL.

Vot a favor (CUP), 6 abstencions (ERC i CPC) i 9 vots en contra (CIU i PSC).

 

La CUP pregunta: què recapta l’Ajuntament per la concessió de la piscina coberta, sense resposta.

 

Ple del 22 de desembre de 2014.- Aprovació del Conveni de col·laboració entre l’Ajuntament de Santa Coloma de Farners i Sport Assistance 2000 SL, per a la promoció de la pràctica esportiva a la piscina municipal. 414.000 €

Vots a favor: 9 (CIU, PSC i NA), 4 vots en contra (CUP i CPC) i quatre abstencions (ERC i PP).                

 

 

7.- Aprovació inicial de la modificació de crèdits 16/2022.

 

Que ens aclareixin el punt d’administració general, jurídics i contenciosos 20.000 €, depèn de la resposta que donin a aquest punt, perquè parlen de l’auditoria.

 

Vot suggerit: abstenció o a favor.

 

 

8.- Ratificació del Decret de l'Alcaldia núm. 1679, de 8 d'agost de 2022, i delegació en l'Alcaldia de la competència per a resoldre el recurs de reposició interposat per l'administrador concursal de la mercantil Sport Assistance 2000 SL.

 

Entenem que hem de donar el nostre suport en aquest cas concret sempre i quan ens donin informació en tot moment i, com vam demanar en la comissió informativa, volem que l’oposició sigui convidada a una reunió amb els advocats que estan treballant el tema. És farà dimecres.

 

Vot suggerit: a favor

 

9.- Informe de l'Alcaldia.

 

Avorrit, a escoltar.

 

10.- Precs, preguntes i control als òrgans de govern.

 

·      Instància de Finques Martorell: text del missatge rebut:

 

Benvolguda,

 

Referent al tema que em va arribar sobre la vostra notificació sobre parcel·les per netejar a la urbanització Santa Coloma residencial, ens hem posat en contacte amb Consell Comarcal, i ens diuen que la setmana passada en vam parlar amb el cap de l’Àrea Bàsica del CAR a La selva. No ens constava cap adreça ni referència cadastral de la ubicació i van demanar a la denunciant que indiqui de quines  parcel·les es tracta.

 

Malgrat això, pels contenidors i la imatge on es veu el carrer hem pogut identificar que es tracta d'una zona d'equipaments entre la Rambla de Catalunya i l'Avinguda Països Catalans. En aquesta parcel·la nosaltres tenim expedient obert al propietari i ja està en tràmit de rebre el 3r advertiment i la 2a multa coercitiva.

 

A més, hem localitzat aquest propietari i l'hem pogut trucar per telèfon. És Grup Joan Martorell de Santa Coloma. De fet és fàcil ja que hi té un cartell de venda de parcel·les. S'ha compromès a fer les feines i que ja té l'empresa que ho farà, però diu que està esperant al setembre que no faci tanta calor.

 

Ja té denúncia per part de Consell Comarcal als SSJJ del Departament d’Acció Climàtica.

 

En farem el seguiment.

 

Atentament,

 

Ignasi de Dalmases i Thió

Cap de l’Àrea Regional del CAR a Girona (Cos d’agents rurals)

 

----------------------------------------                                                                                       

 

 

 

·      Demanem reunió urgent del consell sectorial de territori pel tema NORA, porta a porta. Sabem que hi ha molts problemes amb un sector dels treballadors, i és imprescindible que es solucioni el tema.

·      Demanem reunió urgent per tractar el tema de la colònia de gats, ja sabem que estem pendents de resoldre el tema, però ara si urgeix.

·      Què passa amb la falta de control de les entrades i sortides dels col·legis?

·      Qui gestiona el menjador del geriàtric? Moltes queixes.

 

 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada