dilluns, 2 de gener del 2023

Ple ordinari del 25 de juliol de 2022

PLE 25.07.2022

 

 

 

 

Em plau convocar-vos a la sessió ordinària del Ple, que tindrà lloc el dilluns 25 de juliol de 2022, a les vuit del vespre, al saló de sessions de l'Ajuntament, per a tractar els següents assumptes que integren l’ordre del dia:

 

1.- Aprovació de l’acta de la sessió anterior.

 

2.- Aprovació del Conveni de col·laboració entre el Consell Comarcal de la Selva i l’Ajuntament de Santa Coloma de Farners pel qual s’articula l’encàrrec de gestió per l’assistència tècnica en la redacció de projectes.

 

3.- Aprovació del Compte General de l’Ajuntament de l’exercici 2021.

 

4.- Aprovació inicial de la modificació de crèdits 12/2022.

 

5.- Donar compte al Ple de la corporació dels informes de morositat i del període mig de pagament de l’Ajuntament de Santa Coloma de Farners, corresponent al segon trimestre de 2022.

 

6.- Informe de l’Alcaldia.

 

7.- Precs, preguntes i control als òrgans de govern.

 

 

1. Aprovació acta, ok.

 

2. Aprovació del conveni...

 

Vot suggerit: en contra.

 

Justificació:

 

Com a norma estem en contra de qualsevol delegació que es faci a un òrgan supramunicipal d’elecció indirecta i, en aquest cas, amb especial atenció a causa de l’import, 4.708,82 €, per a la redacció del projecte de remodelació de la deixalleria. 

 

En la comissió informativa vam fer constar que el redactat ens sembla molt poc adequat i que tampoc s’ha solucionat amb posar cometes al títol, el concepte és imprecís: és aquest conveni? Són tots els convenis de redacció de projectes?

 

No cal dir que ja vam entendre, durant la CI, la diferència entre encàrrec i conveni, però el text ens continua resultant molt poc adequat i imprecís.

 

 

3. Aprovació del compte general

 

Vot suggerit: abstenció

 

Justificació:

 

Durant la passada comissió informativa vam demanar que  l’acta de la comissió especial de comptes, després de demanar-la per segona vegada se’ns ha fet arribar una acta incompleta on no consten les aportacions fetes per les regidores. Demanada la correcció des de secretària se’ns va respondre el que a continuació llegirem:

 

D'acord amb l'acta de la CEC es posa de manifest de forma sintetitzada que els regidors varen fer observacions i preguntes. No obstant, si el regidor o regidora considera que s'ha de fer constar alguna opinió o observació que cregui important que constés caldria que així ho manifestés (ja que en ocasions el/la secretari/ària en un moment determinat podria no interpretar la importància que el regidor li dona) i en aquest cas així es faria constar, més que res t'ho dic per futures ocasions.

 

No obstant, si consideres que hi ha alguna opinió que voldries fer constar expressament en l'acta de la comissió especial de comptes,  en la propera sessió de comissió informativa que es celebri, en el primer punt (aprovació de l'acta anterior) incorporaríem les manifestacions que consideris importants (que de forma resumida tinc en les meves notes). 

 

Al marge d'aquesta qüestió, pots reproduir-les en la sessió de ple que tindrem dilluns vinent i que quedaran reflectides en la videoacta del ple.

 

Per últim recordar-te que la comissió informativa es un òrgan d'estudi i consulta i que no té exactament les mateixes formalitats del Ple, "més informal" i permet debats i diàlegs que d'altra manera en el Ple no són habituals.

 

Assenyalar, també, que aquesta ha estat una pràctica habitual en aquesta corporació.  

 

Cal que ens posem seriosament a treballar per cobrir la plaça de secretaria, els nostres serveis jurídics ens han confirmat el que ja sabíem: en una acta s’ha de reflectir tot el que s’ha debatut, no es pot liquidar les intervencions dient:

 

D'acord amb l'acta de la CEC es posa de manifest de forma sintetitzada que els regidors varen fer observacions i preguntes. 

 

Consideracions en la comissió especial de comptes:

 

Pàgina 9: reflexió sobre si la interventora té la plaça vacant o no.

Pàgina 21: fer constar que el Consell Comarcal de la Selva rep transferències per un import de 410.604,85 €, un 55% del total de subvencions-transferències, tornem als òrgans supramunicipals d’elecció indirecta.

Pàgina 23: transferències i subvencions rebudes 402.972,98 € vam demanar explicació. Fons de cooperació.

Pàgina 25: vam demanar informació sobre les obligacions reconegudes amb càrrec a la política de despesa de Medi ambient: 222.660,23 €

Pàgina 26: procediments d’adjudicació directa 3.837.771,23 € 

Pàgina 43: fer constar la nostra oposició a la dissolució de l’organisme autònom Residència Geriàtrica Sant Salvador d’Horta (ple del 18 d’octubre de 2021) i a l’adjudicació a l’empresa SUMAR la gestió.

 

En la presentació del pressupost 2021 tampoc vam estar d’acord en la forma que es distribueixen els ingressos que rep el consistori.

 

4. Aprovació modificació de crèdits 12/2022

 

Vot suggerit: abstenció.

 

Justificació:

 

No estem pas d’acord amb la forma de gestionar el pressupost municipal, sempre amb modificacions de crèdit.

 

Demanem:

 

1. Per un exercici de transparència ens agradaria que es pengés al portal de la transparència tots els contractes que tenim amb gabinets jurídics per atendre el que els nostres serveis jurídics no són capaços d’atendre.

 

2. En el cas del Foment pel treball (CCS), vam demanar en la CI que se’ns informés sobre el cost de la gestió que fa el CCS.  22.243 €.

 

 

5.- Donar compte... avorrit a escoltar.

 

6.- Informe de l’Alcaldia... avorrit a escoltar.

 

7.- Precs, preguntes i control als òrgans de govern.

 

7.1 Dinar de la vergonya: encara no tenim el cost perquè la diputació encara no respon les instàncies

presentades pel nostre grup. Potser la nostra companya diputada ens pot aclarir el tema.

 

7.2 Mesures per l’emergència climàtica? Estem pensant en alguna cosa?

 

7.3 Porta a porta, informacions?

7.4 Façana: Atès que en data 27 de juny de 2022, el responsable del contracte informa favorablement la pròrroga d’execució́ de les obres sol·licitada per la mercantil Iberland Inmuebles y Reformas, SL justificant l’actual situació́ del mercat internacional en els preus dels materials de la construcció́ (amb molta repercussió́ en el subministrament d’alumini i vidre que son, de llarg, els dos materials que més intervenen a l’obra). En el mateix informe, s’estableixen els nous terminis de lliurament de material i de muntatge de l’obra: 

- Entrega de material de l’empresa Exlabesa a l’empresa Sama: setmana del 25 al 29 de juliol de 2022.
- Fabricació́ de les perfilaries en el taller: de l’1 al 7 d’agost de 2022.
- Muntatge de l’obra: del 8 d’agost al 19 de setembre de 2022.

7.5 Obres interior La Nòria: Atès que per Decret de l’Alcaldia de 3 de juny de 2022 es va aprovar l’expedient de contractació́ i el Plec de clàusules jurídiques i administratives particulars per a la contractació́, mitjançant procediment obert de tramitació́ simplificada, de les obres de reforma interior del pavelló́ la Nòria, decret 1431, 29.06.2022 va declarar deserta la convocatòria. Com està el tema? 

Potser convindria explorar el fet d’adquirir la carpa exterior? Amb el canvi climàtic potser haurem de començar a preveure que els espais han d’estar coberts per evitar cops de calor.

Cost de la carpa exterior:         37.812,50 €

Pla d’inversions 2021:              95000 € per la reforma de la coberta

Subvenció de la Dipu:            180000 € per la reforma de la coberta (pista interior)

 

Quan s’ha demanat la subvenció? Quin és l’import final de tot el projecte?                               

 

 

7.6 Piscina coberta: informe per separat.

 

7.7 Preus de les llars municipals, a la regidora que ho expliqui a les famílies, perquè la notícia als mitjans era que la Conselleria assumia els cost de P2 i ens hem assabentat que pagarà la suma de 1600 € per família, però les famílies hauran de pagar matrícula i material. Veure la proposta a la CI.

 

 7.8 Decrets d’alcaldia:

 

Ö      Decret 1363, 4 habitatges que s’han inclòs en la pòlissa d’assegurances: 2 a Farners, un a Anglès i un a Arbúcies, a conseqüència de la dissolució de l’organisme autònom Residència Geriàtrica Sant Salvador d’Horta.

Ö      Decret 1433, projecte d’actuació específica en sòl nio urbanitzable per la creació d’un nou centre de transformació rural per Vivers Massaneda.

 

Temes pendents:

 

Ö      Decret 1229, què són els costs estimats de tractament de residus que haurà de suportar l’Ajuntament?

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada