diumenge, 17 de juliol del 2011

Primer ple ordinari: reflexions des de la regidoria de la CUP

Dilluns, 11 de juliol. Primer ple ordinari de la legislatura. I pel què alguns és cosa de tràmit, a d'altres ens dóna per fixar-nos en els detalls. I us n'expliquem uns quants....

1. En l'acta del ple d'investidura no hi figura cap esment a la fórmula que vàrem emprar per fer el jurament, i és que vam voler prometre per a poder servir al poble, únic dipositari de sobirania. Al senyor secretari no li va semblar bé i vam acabar complint amb la fórmula oficial (bàsicament per no allargar la situació). Temps hi haurà de parlar-ne. Pel senyor secretari això no cal ressenyar-ho a l'acta del dia.

2. Ens vam abstenir en l'aprovació del Compte General de l'any 2010, més que res perquè no formàvem part del consistori i entenem que tampoc cal mirar el passat amb lupa. Però ens preocupa quan se'ns presenta l'estat d'execució del pressupost actual, ja que el capítol d'inversions hi ha una part que s'ha destinat a pagar inversions de l'any anterior. Sembla una mala pràctica, no? Allò que no quadra, ho passo a l'any vinent, i ja ho arreglarem...

3. Vam votar en contra dels nomenaments de l'Ajuntament al Consorci de la Planta de Biomassa. Pot semblar una rebequeria, però caldria poder reflectir la pluralitat existent al ple en òrgans que poden ser molt importants pel futur del poble. I més quan en l'anterior Consorci alguns dels representants del govern no tenien per costum anar-hi. Esperem que no es torni a repetir, i que no quedin buides cadires que altres aprofitaríem per fer avançar un model sostenible de ciutat.

4. Tal com havíem avançat, vam donar el vot afirmatiu al Reglament del Registre d'Entitats. No perquè ens sembli perfecte, sinó perquè tampoc volem posar pals a les rodes a un Pla Director de Participació que bona falta ens fa que funcioni bé. Però ens agradaria que l'Ajuntament fos concient que no podrà encabir tota la vida associativa en aquest reglament, i que determinats assumptes cal fer-les amb més cura. Parlem d'un reglament esencialment burocràtic: si volem parlar de subvencions o de usos de locals públics, creem els instruments adequats per a fer-ho.

5. El regidor de festes va informar-nos que havia convocat reunió per parlar sobre les Barraques, però no va poder informar-nos de quines entitats s'havien convocat. No dubtem en cap cas de la competència del tècnic encarregat, però potser un regidor que s'ocupa també de la participació hauria d'estar-ne més al cas.

6. Pel que fa al torn de precs i preguntes de l'oposició, tant CPC com ERC van venir amb una bona bateria de preguntes i precs. Bona feina. Llàstima que venint de qui ha portat la regidoria de Participació durant quatre anys no s'albirin millors pràctiques: si, la circulació al pla del cementiri és complicada. I segurament un procés participatiu amb els veïns i veïnes generaria més i millors solucions.
El què no sabem és si parlar de la pintura de Can Gironès és gaire productiu (i no trobariem pas malament haver-ne fet una votació popular), ni si determinades qüestions tècniques, no és millor parlar-ne directament amb qui executa la feina. I més que dedicar-se a demanar, pensar a on és que el mecanisme institucional falla.

7. I ja per acabar, segurament no vam parlar de coses gaire importants, i sorprèn quan tenim temes importants que haurem de discutir aviat: el POUM, l'abastament d'aigua, la variant... i molts altres temes que no són només qüestions tècniques o de demanar subvencions a la Generalitat. I sorprèn que se'ns digui des de l'oposició que això és així i que al ple hi ha poca feina.
Ens sembla més aviat que hi ha la feina que s'hi vol portar. Si s'han acostumat a cuinar les coses en secret, i a presentar-les ja fetes, sense haver fomentat cap mena de debat ciutadà, ni haver informat a través del ple, de manera formal, a la ciutadania, evidentment hi ha poca feina. I fins d'aquí a dos mesos no sabrem quines sorpreses ens depara aquest govern.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada