dimarts, 20 d’abril del 2021

Proposta del grup municipal de la CUP, en relació a la consulta popular per tal d'escollir un espai a Santa Coloma de Farners en memòria de l'1 d'octubre de 2017


Això pertany als anys 2018, 2019 i 2020 perquè la plaça encara no té una inauguració oficial... continuem

 

 

Preàmbul

Aquesta proposta estableix els termes i regles específiques d’aquesta consulta, la resta de qüestions estan especificades al Reglament de Consultes Populars No Refrendàries aprovat per aquest Ajuntament.

 

Efecte de la consulta i objectiu

Amb aquesta consulta l’Ajuntament de Santa Coloma de Farners vol conèixer l’opinió de la ciutadania sobre la conveniència o no de dedicar un espai públic de la població a la memòria de l’1 d’octubre del 2017, i així mateix, si s’escau, determinar quin hauria de ser aquest espai entre els tres proposats.

 

Cens electoral

Tindran dret a vot les persones que hagin complert l'edat de setze anys el dia de la celebració de la consulta i reuneixin les següents condicions:

Els catalans empadronats a Santa Coloma de Farners abans de la data del decret de la convocatòria.

Les persones d'estats membres de la Unió Europea i que acreditin un any de residència continuada, immediatament anterior a la convocatòria de la consulta.

Les persones nacionals de tercers estats empadronades a Santa Coloma de Farners i amb residència legal durant un període continuat de tres anys immediatament anterior a la convocatòria de la consulta.

 

Convocatòria

La convocatòria es farà per decret d’alcaldia en un termini suficient per a que es pugui fer en la data acordada, especificada més avall en aquest mateix reglament, i serà pública i comunicada a tota la ciutadania amb un ban municipal.

 

Pregunta

La pregunta serà doble, constarà de dues preguntes,  en el primer cas la resposta serà binària i en el segon s’haurà d’optar per una de les tres opcions plantejades.

1)    Vol que es dediqui un espai al municipi a la memòria de l'1 d'octubre de 2017?

2)    En cas afirmatiu, vol que aquest espai sigui?:

a.     La rotonda que uneix el passeig de Sant Salvador amb la carretera de Sant Hilari i el carrer Moragas

b.     L’actual Plaça de l'Ajuntament

c.     L’espai enjardinat davant l’Escola de Sant Salvador, entre els carrers Torrent i el Passeig de Sant Salvador

 

Data de la consulta, votació i recompte

La votació serà sempre presencial i es farà els dies 1 i 2 de desembre del 2018, de 9 del matí a 8 del vespre, al col·legi Sant Salvador d’Horta, o al local que en el seu defecte estableixi l’Ajuntament. Així mateix el vot anticipat és podrà realitzar, també presencialment, durant una setmana abans al mateix Ajuntament en l’horari d’obertura del propi Ajuntament.

L’Ajuntament garantirà les urnes i paperetes suficients per a que es dugui a terme la consulta amb total normalitat.

El recompte es farà el mateix dia 2 de desembre un cop tancada la votació i serà públic i a porta tancada, tal com es fa en les eleccions. 

 

Les entitats que així ho sol·licitin podran supervisar la votació i el recompte. Les sol·licituds s’hauran d’adreçar a la Comissió de Control, que és qui les validarà i expedirà les corresponents acreditacions.

 

Meses electorals

L’Ajuntament establirà per sorteig, de la manera habitual en les eleccions, les meses dels dies de votació. La mesa de votació anticipada estarà formada entre els treballadors municipals.

 

Campanya i debat públic

L’Ajuntament organitzarà com a mínim un acte de debat públic on podran participar totes les persones i entitats interessades en defensar qualsevol de les opcions. I farà una campanya publicitària per tal d'augmentar la participació.

 

Així mateix s’estableix el calendari de campanya del 10 al 30 de novembre perquè totes les persones i entitats interessades puguin fer campanya per qualsevol de les opcions. 

 

Comissió de control

La Comissió de Control tindrà les potestats i funcionament que estableix el Reglament de Consultes Populars No Refrendàries d’aquest Ajuntament. 

El ple de l'Ajuntament designarà els seus membres, i els propis membres de la Comissió de Control nomenats elegiran per majoria el president i el secretari en la sessió constitutiva, que s’ha de fer dins en els quinze dies posteriors a llur nomenament.

El nomenament dels membres de la Comissió de Control haurà de constar en el decret d'alcaldia de la consulta. I cessaran de la seva funció en finalitzar la consulta.

 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada